Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

nätverkskort 10/100 problema!


Göteborgs Danne

Rekommendera Poster

Göteborgs Danne

Jag har bytt ut mitt gamla kort ett 10 M, tillett 10/100 M. Ktuxet är att jag inte kan ansluta till internet med fullduplex 100. Kan endast ansluta med full duplex 10. Jag blir galen, detta skall väl bara vara att byta till ett nytt. Jag har winxp och de har ju drivisar till detta kort, jag har även hämtat drivisar på www.realtec.com men med samma resultat. Jag måste få igång kortet. Kan det vara nåt annat som kan hindra typ nån inställning. Ber tacksamt om hjälp....

 

mvh/danne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Göteborgs Danne

Jag har BBB-24/1 , och vi har liksom en inbyggd router i modemet för flera datorer. Och lillgrabben har en data i sitt rum, och han har ett 100mps kort som funkar......

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kortet varit ställt på autoläge när du har testat? Om så är fallet så kan det vara problemet. En del kort har svårt att förhandla med switchar, Prova i så fall med att sätta kortet hårt till 100 Mbps och full duplex.

 

Har du redan testat detta skulle jag rekommendera att du testar en annan kabel mellan kort och switch. Den kan vara lite dålig men inte sämre än att 10 Mbps funkar men inte 100.

 

---/samoht

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Göteborgs Danne

Tackar, det återstår att testa ditt sista tips. Får köpa en ny nätverkskabel. Få testa alltsom kan. Hör av mej imorgon...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...