Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HL2 på två datorer?


0x2A

Rekommendera Poster

H.

Får man installera HalfLife2 på två datorer om man har ett steam-konto?

Enligt denna länk (lång)

http://steampowered.custhelp.com/cgi-bin/steampowered.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=10&p_created=1092152126&p_sid=PtztSjrh&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPSZwX3NvcnRfYnk9JnBfZ3JpZHNvcnQ9JnBfcm93X2NudD0yNjImcF9wYWdlPTE*&p_li=

så tycker iaf jag att man kan det bara att man inte kör dem samtidigt (vilket heller inte skall gå).

Eller?

Skall man isåfall installera via skivan eller Steam's Install game under My Games?

 

 

°±°

 

[inlägget ändrat 2004-11-24 17:42:48 av 0x2A]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saken är att du måste även skriva in din produkt nyckel igen på den andra datorn :/ Så, jag skulle inte vilja ge dig 100% säkerhet på att det funkar. Det funkar ju likadant med Counter-strike etc

 

1 CD-key/Dator/SteamAcc.

 

Du kan bara logga in ditt steam acc. på andra datorer och spela HL2 om då denna dator har redan laddat in HL2 och skrivit in en egen CD-key-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har H-L 2 installerat här hemma på både min egen och min sambos dator. Varför jag gjorde så var p g a att det skitpissiga bugg-ljudet bara fick min egen dator att krascha! Jag installerade iaf bara med DVD-skivan på bägge datorerna. Först på min egen varifrån jag aktiverade produktnyckeln. När jag senare körde in spelet på den andra datorn och kom till frågan om produktnyckeln så skrev jag in samma nyckel igen. Fick då svaret att nyckeln redan var registrerad på mitt Steam-konto. Tryckte då bara Cancel och spelet fungerade ändå!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...