Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Bränna filer på en brännare i nätverket!

Tobbelobbegåbbe

Recommended Posts

Tobbelobbegåbbe

Hej!

Jag har 2 st datorer i mitt nätverk, de är anslutna med direktkabel. Jag använder just nu dator#1's skrivare etc. Jag skulle också vilja använda dator#1's brännare, eftersom jag inte har någon brännare i dator#2. Jag tycker att det är onödigt att behöva skicka överfilerna och undrar därför om man kan bränna över nätverket?

/Någon som vet?

/Poäng kommer utdelas

/Tack å hej

Det är nog bäst att flytta över filerna för att sedan bränna dem.

Om det nu skulle gå att skicka filerna direkt från dator2 till brännaren så är risken för data-förlust väldigt stor.

Beror helt och hållet på hur snabb brännare du har och vad du kan maxa ur nätverksanslutningen. Antar att du menar att du kör korsad tp-kabel mellan datorerna?

Sen undrar jag om du menar att du sitter vid dator#2 när du ska bränna på dator#1?

Annars om du menar att du sitter vid dator#1 och bränner filer från dator#2 så är det väl bara att prova!

Tobbelobbegåbbe

Jag sitter alltså vid dator#2 som inte har någon brännare. och vill få filer från den här datorn till brännaren på dator#1??

Någon som vet? Jag har Nero 6

/Tack

Du kan ju alltid prova att köra vnc/remote desktop mot dator#1 och mappa en nätverksenhet på dator#1 med filerna från dator#2 och sen bränna.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...