Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kommer inte åt modemet


Cambudgie

Rekommendera Poster

Hejsan.

 

Jag har ett problem med att ja inte kommer åt inställningarna i mitt bredbandsmodem genom routern, kopplar jag modemet direkt till datorn så är det inga problem, men när ja kopplar routern emellan så kommer ja inte åt. Har för mig att de e några inställningar som ska göra i routern, men vet inte exakt vilka. Öppna portar o släppa förbi lite trafik via firewallen typ. Som det är just nu är det ganska jobbigt att måste koppla om varje gång man ska ändra inställningarna.

 

Router: D-Link DI-604

Modem: Zyxel P660M-61

 

Tacksam för svar

///Kim

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du börjar med att koppla in ditt modem & router till datorn. I nästa steg när detta är klart så öppnar du din webbläsare och skriver in: 192.168.0.1

User: Admin & Password: (inget)

 

Sedan när du väl har kommit in på din router så klickar du dig fram till "Advanced" --> "Viritual Server/Application" --> Här inne (Nu vet inte jag vilken Firmware du har) men du skall öppna IP-nummret: 192.168.1.1 iallafall. När du har öppnat denna anslutning till modemet genom din router så skall det funka :)

 

Lycka till :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, har hittat de o nu undrar ja vilka portar de e man ska öppna, är de vanliga 80 porten då eller 8080? Ska jag in i båda Viritual Server och Application o ändra, räcker de inte med ena, och vilken isf?

 

Current Firmware Version: V3.06

Firmware Date: Wed, Aug 4 2004

 

mvh

Kim

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där kan du glömma....

 

Kommer inte funka, det är för interna(bakom routern) tjänster.

 

Om du vill komma åt ditt bredbandsmodem, koppla bara om på din d-link, flytta kabelnsom kommer från bredbandsmodemet, från WAN uttaget till switchportarna.

 

Hur ofta konfar du om ditt bredbandsmodem egentligen?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, så de går inte att komma åt modemet genom routern, så enda sättet är alltså att koppla om. Då måste man ju göra en ansträngning och de kan ju vara jobbigt för oss data killar ;)

Nej, ja konfar inte om, men jag hjälper många polare o så att konfa sina o då kollar ja mina egna inställnignar typ.

 

mvh kim

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...