Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ej blank skiva


Johan S Stenström

Rekommendera Poster

Johan S Stenström

I går uppdaterade jag Nero 6.0 till senaste versionen. Hela tiden när jag försökte bränna DVD+r fick jag upp ett meddelande att disken inte är blank. Nu till sist fick jag igång en bränning som funkade. Kan det vara så att en del DVD-media är defekta? Jag köpte en spindel med Sony DVD+ r-skivor och har bränt en hel del av dem. Det är de understa som det börjar ta på.

 

Om det är brännaren som är utsliten kan det väl inte funka överhuvud taget? Det är en Plextor PX 708 A som jag köpte för knappt ett år sedan. Senast jag brände en film var i helgen. Jag vill ju ha den senaste uppdateringen av Nero, men nu har jag graderat ner igen. En del påstår att man inte kan ha mer än ett brännarprogram för då kolliderar de. Jag har också Pinnacle Studio som följer med videoredigeringskortet och det är i det som jag har bränt den funkande filmen nu på morgonen. Kan det ha varit en tillfällighet? Har ingen lust att behöva köpa ny brännare denna månad.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tog faktist ett halvår för mig att komma på lösningen och den var skrattretande enkel. Starta Nero Burningrom (huvudprogrammet), välj dvd eller CD längst upp till vänster och om du vill, klick på Nero Express.

 

Hjälper inte detta så uppgradera IN-CD från Neros hemsida.

 

Hjälper inte det får du gå in på brännarens hemsida och ta ner en firmware-uppgradering och hjälper inte det kommer säkrt en patch förr eller senare som stödjer dina skivor.

 

Vola!

 

[inlägget ändrat 2004-11-23 08:09:58 av Blindbock på grund av felstavning]

[inlägget ändrat 2004-11-23 08:11:08 av Blindbock]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan S Stenström

Tack för svaret. Jag skall uppdatera till senaste i eftermiddag och då kan jag kolla på det du sa. JAg uppdaterade till senaste firmwaren igår när det krånglade. Och jag lyckades med en bränning i Pinnacle Studio.

 

mvh johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan S Stenström

Jag fortsätter min tråd. Har fortfarande strul med min brännare. Det handlar om DVD+r-skivor. Sedan jag uppdaterade till senaste Nero kan det inte skriva DVD+r. Det kunde det förut. I Pinnacle däremot funkar det. Kan det vara InCD? Den har inte en senaste uppdatering än. Har tankat hem allt jag kan från Plextor inklusive Plextools och senaste firmwaren. Någon som tror att InCD i Nero kan påverka möjligheten att bränna olika skivformat?

 

 

mvh johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz Lybeck
Någon som tror att InCD i Nero kan påverka möjligheten att bränna olika skivformat?

Nej! InCD har inget med det att göra. InCD är en HELT annan sak med paketskrivning av RW-skivor så de funkar som extra-minne, ungefär.

 

Kompabilitetsproblem?

Kollat efter BIOS-uppdateringar?

Inställningar i Nero?

 

+R skall vara de som går lättast att skriva, ju....

 

EDIT:

JAG skulle då absolut bara köra med ETT brännarprogram, vilket jag också gör. Det skall vara det enda buggfria. Inaktiverat Windows-brännaren också.

JAG skulle testa med att helt avinstallera Pinnacle och endast köra Nero! Går lika bra att rdigera i det...

 

/Mauritz

[inlägget ändrat 2004-11-23 22:31:05 av Mauritz Lybeck]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

INCD är en del av Nero och visst är det ett paketskrivarprogram (skivan kan användas som en hårdisk). Det kan dock ligga och störa Neros andra program genom att lägga beslag på skivan men detta fixas med senaste uppdateringen vilken också inkluderar problem med Mediaplayer (jo faktist) och andra problem med XP.

 

Själv använder jag INCD när jag på en DVD har massa mediafiler som åker in och ut på skivan mellan mina turer mellan datorn och min DVD-Xvid spelare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan S Stenström

Nu har jag äntligen gjort en lyckad bränning av en DVD-video. Man skall uppdatera allt som finns på servicepack 2. Det hjälpte inte att blåsa datorn på SP2 och ominstallera Windows. Jag började tro att det var fel på brännaren. Att den hade råkat ut för något. Jag installerade först InCD. Sedan installerade jag Burning ROM och Nerovision Express som är bra när det funkar.

 

mvh johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, säg den som inte haft problem med Nero och SP2
Inte jag :)

Och de som inte tror sig haft det blir varse så småningom.
Hoppas jag verkligen inte.

 

/Cluster

----------------------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa

kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken."

-----> http://unic.serveftp.com/eforum <-----

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...