Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hemmanätverk


berne

Rekommendera Poster

Har två datorer, den ena med internet, skrivare och dylikt. Den andra var tidigare med internet men har nu fått ge plats åt en nyare.

 

Vill kunna nå internet med bägge datorerna. Hur gör jag? Bägge datorerna har Windows XP.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra början är att läsa igenom all den hjälp som Microsoft skickar med XP.

Start - Hjälp och Support - Nätverk och webben - Hemnätverk och små kontorsnätverk

Återkom sedan gärna när du har mer specifika frågor.

Annars skiljer det sig väl inte i någon större utsträckning från vad du gjorde med förra datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia

 

Jag har läst denna hjälp och förstår att jag behöver en hubb och en ändamålsenlig kabel att koppla ihop datorerna med. Resten hjälper XP till med. Är detta rätt?

I så fall, vilken typ av hubb är lämplig?

 

mvh stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst denna hjälp och förstår att jag behöver en hubb och en ändamålsenlig kabel att koppla ihop datorerna med.

 

Nja..

 

Har du Bredbandsbolaget (fiber eller *DSL) så får du fler ipadresser och kan använda en switch (Eventuellt kan någon fler ISP ge ut flera IP-adresser, men ingen jag känner till)

 

Har du annan *DSL-leverantör, eller kabeltv-modem (ISP som ger ut endast ett IP-adress) behöver du en router ("bredbandsdelare"), annars kommer inte båda datorerna få tillgång till nätet.

 

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...