Just nu i M3-nätverket
Jump to content

NEC-ND-3500

Tjabo1

Recommended Posts

Enl. PC-fö Alla så var ND-2510 ett rekommenderat köp i nr 10, trots att den var lite långsam i bränningen. Ville man vänta till 16x så vänta...

I senaste numret kom en artikel om just den 16-spinnaren, en "besvikelse". Hur många delar den uppfattningen?

Jag var nämligen nästan på väg till den lokala datorbutiken för att köpa den, men nu vet jag inte...

Jag avser bränna lite videofilm (egen producerat DV), köra backup osv.

Inget DVD-filmskopierande, har jag nåt att frukta då?

/Tjabo

Jag tror jag har lyckats komma över 5 skivor som faktiskt var 8x-skivor, resten har varit 4x. Den dag jag tycker 8x är ruskigt långsamt så kanske var och varannan skiva är klassad för att bränna i 16x och då ska jag överväga att byta ut min 2510.

Alternativt har DVD för länge sen gått ur fashion.

Själv har jag en 8x-brännare, men det verkar ju som om "alla" skivor som säljs (på stormarknader och dyl) är 4x.....

Så länge 8x och 16x-skivor saknas, så kvittar det väl lika om brännaren är 8x eller 16x??

Idag är 3500:an så pass billig att det bara är dumt att köpa en 25xx.

Jag har en 3500 och den fungerar superbra!

Jag kör ju än så länge bara på 4x skivor, eftersom annat är så svårt att hitta. Men nu slipper man ju byta upp sig hela tiden.

Köp en 3500. Den fungerar utmärkt till allt du vill göra, och mer därtill.

[inlägget ändrat 2004-11-22 11:30:22 av Tophe]

Idag är 3500:an så pass billig att det bara är dumt att köpa en 25xx.

Det stämmer förvisso, att köpa "förra modellen" när aktuell modell ändå är billig är bara fånigt, även om man knappast kommer att ha direkt nytta av den på många år. Det finns säkert andra fördelar i form av bättre firmware som man får indirekt nytta av.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...