Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Uppehåll

o r r e

Recommended Posts

Varje gång man startar datorn hänger den sig 4-5 gånger alldeles när man kommit in i Windows. Mitt i allt

"kurr" från hårddiskarna blir det dödstyst och ingenting händer i ca 5 sekunder. Sen kör den igång igen.

Detta händer som sagt 4-5 gånger VARJE gång man startar datorn. Efter detta är den helt normal igen.

Det finns dock ett sätt att slippa detta. (tror jag)

Då och då åker jag iväg till några vänner och spelar nätverks-spel med dem. Då har skannern, skrivaren och

modemet urkopplat, och datorn startar som den ska. Jag kan inte hitta några konflikter i Enhetshanteraren.

Vad är det för fel?????

Daniel Berg

har du nätverkskort? ta bort alla protokoll du inte använder för nätverkskortet, det hittar inget nätverk... påstås det, har inte behövt göra det själv.

Micke1234567

Jag har haft samma problem när jag hade min scanner inkopplad. Jag tog bort den applikation som hanterade scannerns spänningsmod som låg i uppstarten av windows. Det löste mitt problem men jag vet inte om det löser ditt...

När du är hemma med datorn så har du säkert ett nätverkskort inmonterat i datorn men som inte används. Vid uppstart så söker nätverkskortet efter ett nätverk. Och är du inte inkopplad på ett Ethernet så uppstår dessa avbrott...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...