Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn stängs av!!


wael

Rekommendera Poster

jag har haft detta problem med datorn rätt länge, den stänger av sig själv helt och hållet utan någon förvarning. jag undersökte vad problemet kan vara o bytte ut processorfläkten den funka bra då, men nu återigen så stängs den av helt utan non förvarning det är en atlon 1,6GHz.

 

vet inte vad jag ska göra :(( blir tokig, plzzz help me

 

Mvh //willy

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Dum fråga, du glömde inte kylpasta när du bytade processorfläkt?

Gammal kylpasta måste tas av och ersättas med ny.

 

Hur är det kylningen i övriga datorlådan?

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Vem är General Failure och varför läser han min hårddisk? - Steven Wright

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, alltså fläkten sitter monterad på kylflänsen så det har inte med pastan att göra. jag har tre fläktar monterade i burken vad gäller kylsningen, en som tar in luft till lådan på framsidan och en som sitter på processorn självklart och en som tar ut luften ur burken så det blir ett flöde igenom burken.

 

men det kan nog ha med det du säger att göra, tror att jag behöver köpa pasta o en nykylfläns med fläkt på. eller vad säger du?

 

Mvh //wael

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
men det kan nog ha med det du säger att göra, tror att jag behöver köpa pasta o en nykylfläns med fläkt på. eller vad säger du?

 

Nja, tänkte närmast om du i ivern glömt att lägga på ny kylpasta när du bytte processorfläkt. Lätt att glömma.

 

Kylfläns och fläkt sitter i ett och samma "paket". Du sätter kylpasta på processorn, som sedan möter plattan under kylflänsen.

 

Du menar kanske snarare att du bara bytat fläkten?

I så fall har jag missförstått ditt inlägg. :-) Processorfläkt tänker jag på alltihop.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Vem är General Failure och varför läser han min hårddisk? - Steven Wright

[inlägget ändrat 2004-11-21 21:22:17 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aaa precis, jag rörde inte flänsen, bara fläkten byttes, gick att ta ifrån flänsen. vad tycker du, ska jag köpa ny fläns med fläkt o pasta?

 

Mvh //wael

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
wael skrev:

aaa precis, jag rörde inte flänsen, bara fläkten byttes, gick att ta ifrån flänsen. vad tycker du, ska jag köpa ny fläns med fläkt o pasta?

 

Ja, är det så att nuvarande inte kyler ordentligt så är det värt att satsa på en ny. Verkar ju som om inte nuvarande fläkten orkar med, eftersom datorn stängs av direkt.

 

Pasta brukar Artic Silver rekommenderas härinne.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Vem är General Failure och varför läser han min hårddisk? - Steven Wright

 

[inlägget ändrat 2004-11-21 21:29:35 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...