Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Video


Queen of clover

Rekommendera Poster

Queen of clover

Detta är kanske inte rätt forum men jag är i desperat behov av råd.

Då min gamla video börgade brinna här om dan så måste jag fort skaffa en ny innan ungarna gör uppror.

 

Videon ska kosta max 1500kr och ha bra bild vad kan ni rekommendera?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, det påminner mig om ett avsnitt av Simpsons där alla tv-apparater sluta fungerar eller nåt. Scenen efter går alla barn i staden ut på gatan gnuggar ögonen och upptäcker verkligheten och börjar leka med varandra istället =)

 

Men till saken, jag tror att det finns mängder av apparater för det priset som är bra. Någon modell i tanke har jag inte, jag brukar åka ut till något av storvaruhusen såsom ex. Coop Forum/Power och liknande, där hittar man alltid billig teknik.

 

Titta på http://www.power.se/

Kanske en Sony (favoritmärket, alltid bra) för 1498:-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Queen of clover

Mina vill inte gå ut i 15 minusgrader tyvär så antingen klättrar dom på väggarna eller så lägger dom beslag på dator ingendera är något bra alternativ jag vill ha datorn själv och katterna vill ha lugn och ro.

 

Jag är inget vidare på videoapparater och försäljarna litar jag inte på så jag skulle behöva ett konkret råd om vilka spelare som är bra och inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla köpråden på Pricerunner

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/vcrs/buying-advice

 

Sen kan du botanisera bland videobandspelare för max 1500 kr på http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/vcrs/browse?sort=3&price_min=1000&price_max=1500

 

Pricerunner ska ju vara rätt neutralt och där finns väldigt mycket info. Om du klickar vidare till en apparat kan du läsa recentioner både om butiken och om apparaten.

Det tar lite tid, men det kan det kanske vara värt.

Lycka till

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Queen of clover

Har varit inne på Pricerunner och det finns gott om modeller men nästan inga recentioner alls.

 

Är inte intresserad av begagnat jag vill ha garanti på det jag köper.

 

Finns det ingen som har en videomodell med bra bild och kvalitet som ni kan rekommendera jag ska ut och handla i morron bitti och behöver verkligen något tips om vad jag ska köpa???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du väljer någon av de större märkena (Sony, JVC, Panasonic, Philips) ska du kunna välja vad som helst i lämplig prisklass. Kvaliten är likvärdig. Gå in på närmaste stormarknad, SIBA, OnOff, Elgiganten. De har alltid erbjudande på någon/några modeller av dessa märken. Ta en av dem i lämplig prisklass.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan S Stenström

Åk till Siba eller Elgiganten eller OnOff. Finns inte så mycket att välja på verkar det som i ditt fall. Video-bandspelare är inte längre så dyra.

 

mvh johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med både Erki och Johan. Du bör i alla fall veta hur du ska använda din video. Spelar du in TVprogram eller tittar ni bara på köp eller hyrvideo? Vill du ha longplay eller kvittar det, mono eller stereo o s v. Videobandspelare verkar vara på väg att försvinna, så några nya tester har jag inte hittat. Dessutom byter dom ju modeller stup i kvarten, så även om jag skulle tala om vilken video jag har så finns den antagligen inte att köpa längre.

Lite mer köpråd finns hos onoff.se

Du blir nog tvungen att lita på försäljarna ändå, men ju mer du vet om vad du vill ha, ju lättare kan du ju bedöma om dom kan sin sak.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...