Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Sparande

lillen_009

Recommended Posts

Skulle vara intressant att se hur ni andra människor runt om i landet/världen ser på ert sparande. Jag undrar lite hur ni placerat eventuella sparpengar och hur aktiva ni är med omplaceringar. Inga summor är involverade, utan enbart eventuella fondnamn/länder/aktier, mm. Skriver arbete om detta, men det skulle vara kul att se några ovetenskapliga observationer. Själv har jag flyttat mer från Öst/Ryssland mot LatinAmerika/Balkan.

Sparande? Jag lever upp mina pengar ganska omgående. Kanske dags att ta åt sig lite mer förnuftiga tips. Vi får väl se vad tråden droppar in för inspiration.

Stefan Eklinder

Jag försöker sätta undan lite pengar till ett bankbokslöst konto, som jag själv kan styra från internetbanken. Bra att ha en buffert om något skulle hända, resonerar jag.

Jodå, det har lyckats! :-)

Lite fonder har jag också, men begriper mig inte på det. Låter banken sköta placeringarna.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

Vem är General Failure och varför läser han min hårddisk? - Steven Wright

Använder mycket av mitt sparande i fonder och fördelning i östeuropa, latinamerika och specifikt Ryssland, och även liknande konto som Stefan beskriver, i fall att.

Gör omplaceringar när jag ser en trend, hela fond sparandet hos ett bolag är ett högrisk sparande, medans det är ett mellanrisk sparande på ett annat bolag.

#Seppo

tackar. även fast det var få svar mosvarar de vad vi sett i övrigt, nämligen att folk i stor utsträckning antigen är riskaversiva (sparar på bankkonto) eller har riskpreferens (hlgriskplaceringar). Breda fonder i många länder och ev. även med räntebärande papper verkar tappa allt mer (förståligt nog)

• 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...