Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

2.5 mm hörlursuttag i P910i


Poker

Rekommendera Poster

johanwesterlu77

Är det nån som vet om det blir stor kvalitetssänkning i ljudet om man stoppar i en adapter från 2,5-3,5 mm i en p910:a?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad använder NI er P900/910i till?

Och varför?

Inte för att jag har en P900/P910i men jag har en annan smartphone :)

Jag använder den till

-Ringa

-Chatta på t.ex MSN

-Surfa på internet

-Ta bilder på kameran

-kalendern

-Se på lång filmer

-Spela mitt favorit spel worms world party :)

Mer kommer jag inte ihåg :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nån som vet om det blir stor kvalitetssänkning i ljudet om man stoppar i en adapter från 2,5-3,5 mm i en p910:a?

Inget som jag har märkt, tvärtom upplever jag bättre ljudkvalité med bättre lurar än de medföljande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nån som vet om det blir stor kvalitetssänkning i ljudet om man stoppar i en adapter från 2,5-3,5 mm i en p910:a?

Varför skulle de vara det? Bara för att de är större så behöver de ju inte vara sämre.. Varför man har 2.5 mm i smartphone är att de tar mindre plats än vad en 3.5 mm skulle göra.. Man försöker alltid få det största som finns! Varför? Ingen anledning ljudet blir ändå det samma

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju bara tänka mig displayen som blir som frusen sirap när man skall ringa taxi i -10 grader haha

Exakt...tror också det...luren blir sig nog aldrig lik...men den är bra att ha i slagsmål...vår älskade tegelsten...*tihi*...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handy Safe synkar man med mobilen. Jag skriver in i datorn och synkar med mobilen.

Aha...tänkte inte på att det fanns en ver. till pc:n osså...*klumpiga-mig*...

 

Handy Dates skriver jag in i mobilen och efter synk med Outlook så finns alla "födelsedagar" och andra "återkommande datum" i kalendern i PC Outlook.

Jaaa...det gör jag med, men det verkar som om "åldern man fyller" inte hänger med i kalendern, både i pc:n samt P910:an...skumt...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johanwesterlu77

Jag vet av erfarenhet från bärbara cdspelare där man har adapter där man förstorar eller förminskar så brukar det ofta bli sämre ljud.

Ju färre saker man har mellan enheten och i det här fallet hörlurarna desto bättre. Jag får helt enkelt prova o se om det är nån skillnad.

/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...men det verkar som om "åldern man fyller" inte hänger med i kalendern, både i pc:n samt P910:an...skumt...

Tyvärr är inte programmet så väl utvecklat att man ser åldern, bara att personen fyller år. Så är det i både PC och lur. Men det finns alternativ till Handy Dates. Vet dock inte om de är bättre.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är inte programmet så väl utvecklat att man ser åldern, bara att personen fyller år.

Men...är jag helt ute & cyklar om jag säger att det var så tidigare, kan ha varit i en tidigare version...är till 99% säker på det...är det verkligen inte så månne...??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I terorin ska det vara 0 % skillnad! Jag menar det är ju som att dricka en liter ur ett stort glas som rymmer två liter vs ett mindre glas som rymmer 1.2 liter..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...är jag helt ute & cyklar om jag säger att det var så tidigare, kan ha varit i en tidigare version...är till 99% säker på det...är det verkligen inte så månne...??

Du har säkert rätt. Det är nog jag som är ute och cyklar...Kommer du på lösningen får du gärna meddela. Det skulle vara smidigt att se hur många år.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har säkert rätt. Det är nog jag som är ute och cyklar

Ha..ha...DU ute & cyklar...kan jag inte tänka mig, fast det är klart, du är en riktig cyklist om jag minns rätt *smiter-iväg-&-kollar-profilen*...*poff*...yeees...visst var det så...

 

Kommer du på lösningen får du gärna meddela. Det skulle vara smidigt att se hur många år.

Var tvungen & prova att köra in HandyDates 1.1 men där var inte felet, så det fick bli nyare ver. igen, kan ha varit med en tidigare version av HandyDay...är som jag sa så gott som säker på att det gått tidigare, kommer ihåg att jag aldrig behövde gå in i själva programmet & se hur mycket personen ifråga fyllde...men..men...bara att gilla läget...lovar att skrika till ifall jag kommer på det...skulle vara nice...

 

 

EDIT :

Lovar att jag ska göra en grundlig undersökning när jag lämnat in P800:an för reparation av skärmen...den ska få smaka på ett riktigt test av ovan...min älskade P910i vill jag inte utsätta detta test för...*snyft*...

[inlägget ändrat 2004-11-23 20:30:44 av Freddie]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var tvungen & prova att köra in HandyDates 1.1 men där var inte felet, så det fick bli nyare ver. igen, kan ha varit med en tidigare version av HandyDay...

Den version jag har är 2.0 och har inte haft någon tidigare. På P800-tiden hade jag inte insett fördelen med att installera program i luren.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den version jag har är 2.0 och har inte haft någon tidigare.

Aha...okej...jag har nog haft 2 tidigare versioner innan jag körde in 2.0...

 

 

På P800-tiden hade jag inte insett fördelen med att installera program i luren.

Nähä...men hur länge har du haft P910:an dårå...??...för Du är verkligen ingen nybörjare direkt...känner att jag är massor efter & då har jag ändå haft P800:an i runda slängar 2 år & började direkt & kasta in en massa "bra-ha"-program...

 

Men som sagt, ska minsann luska ut det där när jag fått tummen ur "du-vet-var"...& rullat ner till Åström för ett stycke renovering av P800:an...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...