Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

V800 med Vodafone


Illsley

Rekommendera Poster

Tjenna

 

Tänkte bara hör om det är nån som köpt Sony Ericsson V800 (med Vodafone såklart.)

 

Isf har jag lite frågor, (kanske nån annan kan svara oxo)

 

1. Kan man skicka bilder, teman o melodier till andra telefoner via BT o ir precis som me T610 eller är det spärrat?

2. Kan man använda vilka melodier och mp3or som helst till ringsignaler eller bara "köpta"?

3. Kan mp3spelaren spela upp alla mp3or eller bara "köpta"?

 

 

/Illsley

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp jag har köpt den.

 

1. Har inte upptäckt några begränsningar i BT eller IR. Det går att skicka ringsignaler via BT i alla fall.

2. Du kan spela upp vilka mp3or som helst i telefonen. Om du däremot ska använda mp3or som ringsignaler måste du först ladda något som heter DRM-package från SonyEricssons hemsida. Sedan tilldelar du mp3orna en "DRM-stämpel". Då kan du sedan spela upp dem som ringsignaler i telefonen. Detta är väldigt enkelt fixat och DRM-package är gratis att ladda ner.

3. Ja, alla.

 

Mvh Per

 

För mer hjälp: www.esato.com/board

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenna!

 

Yes jag har oxo köpt den nu! :)

Grym nalle. Ok lite surt att man inte kan rotera bilder som är 1280 men det kan man göra sen på datorn om man vill..

 

DRM programmet funkar bra.

Förresten, hur mycket internminne har telefonen?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, hur mycket internminne har telefonen?

7MB internminne.

Den tar väl också Memory Stick PRO Duo? Och då kan du stoppa i ett 1GB, som ska finnas till försöljning nu i november.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 ok...knappt man behöver använda det överhuvudtaget då..

Yes 1 gb, men de är dyra som fan dock, brukar väl ligga på 2 kr/Mb ungefär... Ett 256 Mb får räcka för min del... :)

 

Tänkte bara säga att FMA funkar utmärkt till V800 oxo...underbart prog.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

0.1.1.16...

 

Men jag använder ju me BT dongle. Kör du med kabeln? Det vet jag inte om det funkar.

 

Jag gör så att jag skapar en "serial port" med telefonen via BT..sen använder jag den porten i FMA o connectar till telefonen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...