Hookan Posted November 18, 2004 Share Posted November 18, 2004 Hej. Jag har en Tabcontrol och i den skapar jag (inte dynamiskt utan i design läge) 52 stycken tabbar som döps till vecka 1, vecka 2...... Sedan använder jag endast en listview för att presentera information från respektive vecka . Listviewn finns alltså inte i en av tabbarna utan helt utanför tabcontrolen. Jag använder alltså endast tabbarna för att avgöra vilken vecka som är vald. Mitt problem är att i runtime så kastar min applikation om alla veckorna och det blir ingen ordning alls. Vad kan jag göra för att det inte skall hända. Jag kör VB:NET mot en Access databas. MVH Håkan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Q Posted November 21, 2004 Share Posted November 21, 2004 Gå in på windows form designer generated code. Leta upp din TabControl där. I den ordningen som TabPage:arna är listade kommer dem att visas. ex. 'TabControl1 ' Me.TabControl1.Controls.Add(Me.TabPage1) Me.TabControl1.Controls.Add(Me.TabPage3) Me.TabControl1.Controls.Add(Me.TabPage2) Me.TabControl1.ItemSize = New System.Drawing.Size(42, 18) Me.TabControl1.Location = New System.Drawing.Point(0, 0) Me.TabControl1.Name = "TabControl1" Me.TabControl1.RightToLeft = System.Windows.Forms.RightToLeft.No Me.TabControl1.SelectedIndex = 0 Me.TabControl1.Size = New System.Drawing.Size(400, 232) Me.TabControl1.TabIndex = 15 här kommer TabPage3 visas före TabPage2.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hookan Posted November 21, 2004 Author Share Posted November 21, 2004 Ok tack. Jag har ändrat det till att skapa dem dynamiskt för få fungerar det och de kommer i den ordningen som jag vill. MVH Håkan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.