Just nu i M3-nätverket
Jump to content

playstation inkopplat till dator

Tobbicool

Recommended Posts

hej..!

jag skulle vilja ha hjälp med två små grej, det är så att jag har en laptop... och skulle vilja kunna spela mitt Playstation 2(ansluts med scart) på den.. men tyvärr så har ja inte någon "video" ingång. Men finns det inte någon adapter eller någon "kort" man kör in i sidan på laptopen som man kan koppla ihop scartkablen med..? eller vet ni nåt annat sätt..?

och nu till fråga två.. jag har också en stationär (vanlig dator) som jag vill kunna spela playstation(ansluts med scart) på.. men om man köper ett Tv/video kort till datorn, finns de då någon chans att man kan koppla in scart kabeln eller något i den stilen till datorn..? och vet ni något bra sådant kort, till ett schyst pris..?

jag skulle var jätte tacksam om nån vet hur ja kan spela mitt playstation på datorn... eller dataskärmen..

tack på förhand..!!

/tobbe

tobbicool_88@msn.com

Börjar med att säga:

Korsposta inte. Det är vare sig tillåtet eller uppskattat. Din inlägg i Multimedia har raderats.

Till frågan.

Enklast är väl att köpa ett externt TV-kort som ansluts via USB. Då fungerar detta både med din bärbara och din stationär. PÅ TV-kort finns oftast både en komposit och s-video ingång. Det är bara att ansluta ditt TV-spel till för bild och till en stereoplugg för ljudet.

Något direkt tips kan jag inte ge, tyvärr.

/T - Moderator för Multimeda och TV-kort.

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...