Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

tv out fråga


Åke C

Rekommendera Poster

kopplat till en bärbar av nästan senaste årsmodell till tv:n. bilden kommer fram, men blir bara svart-vit . ATI Radeon tror jag kortet heter, har laddat ner senaste divisarna från HP. Tv:n också ny. S-videokabel från datorn och scart in i tven. vet någon tips?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

S-videokabel från datorn och scart in i tven.

Har du fler scart-ingångar på TVn och i så fall testat dessa? Då jag tar emot S-video till TVn behöver jag trycka två gånger på fjärrkontrollskanappen, som motsvarar scarten, för att få färg. Något sådant enkelt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har provat, det blir samma, dvs. svartvitt. om man trycker en gång AV1 tryck igen AV2. Men fortfarande svartvitt......................?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan TVn ta emot S-video? Det räcker oftast inte att enbart byta SCART utan då måste aktivt ställa in att kust den SCART-kontakten ska ta emot s-video.

ta dig en titt i TVns menyer och se om det finns någon inställning. Annars får du ändra i datron. kan inte ATI så där kan jag inte hjälpa.

 

 

Svartvitt beror för det mesta på att ena enhenten sänder s-vidoe när den andra förväntar sig komposit eller vice versa.

 

Lycka till.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här har jag min bärbara inställd fär att få det att funka bra, se bifogad bild.

 

 

/FD Milkman

 

[bild bifogad 2004-11-15 16:25:46 av Milkman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Tråden flyttad till Grafikkort

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator WindowsXP|

 

Vem är General Failure och varför läser han min hårddisk? - Steven Wright

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...