Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

G4 plus tre tecken som dom säger.


Poker

Rekommendera Poster

ja nu äre så att skall man köra video och tung grafiskt produktion så äre mac som gäller..

100 till 200% snabbare är den snabbaste PIII pga av tex. risc processon,,men.. JAG kommer att köpa en PC lappisstoppiss.

Varför?? för att dom e billigare o vi får dom :)jaja..

Men dt blir en MAC om vi gör video :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dobroslaw Krawczynski

Har du använt PC förut? Vem vet, du kanske kommer att gilla den. Köp gärna IBM eller Dell, de har de bästa knätopparna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp självklart...

har PC nu och har kört MAC i 8 mån.. gillar som skarpt men tyvärr avskräcker priset rejält!!men..

men hade nog "köpt" en om det funnits en bärbar G4 med dubbla firewire.. USB, ethernet kort och en massa godis.

Nuvarande PB G3 är så sabla snygg.

Men det får duga med en laptop.. av märket DELL inspiron eller Compaq.

Har du erfarenheter av DELL och compaq?

Våndas rejält eftersom et mac jag vill ha!

Enhetlighet styr desto mera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Victor Akell

Poker för det första är inte bärbara Mac'ar dyrare än dito PC's, om du ser till prestanda & kvalite så får ju mer för pengarna om du köper en PowerBook och en bärbar MAC håller garanterat längre än de flesta bärbara PC's.

För det andra så kommer nog bärbara G4:or lanseras inom 4 månader och jag känner på mig att instegsmodellen kommer ha mycket bra pris.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dobroslaw Krawczynski

Jag kan säga så här, vi har kört en del compaq (armada) på jobbet och de var inget vidare. Tunga som bara den och väldigt plastiga (om man nu kan säga så).

 

Dell, jag har lekt lite med en, fast under en kort tid. Man får ett bar kvalitetsintryck. IBM har sina thinkpads, och de skall helt enkelt vara jäkligt bra enligt både tidningar och folk som har använt de. Jag har lite svårt för den där gummibollen i mitten dock, föredrar pekplatta.

 

Förresten så gör sony laptops med FW och sånt, men jag vet inte om de säljs i sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henrik K Olofgörs

Håller med om att både Dell och IBM är ok, Apples PB-linje likaså.

Det nuvarande G4-chipet är inte en kandidat för portabla lösningar pga elkonsumtion, men det mesta pekar på en PB med G4+ till jul, alternativt (och mindre troligt) en specialversion av G4 (nitro?) den här sommaren.

Tydligen blir det ny formfaktor på G4-böckerna, något motsvarande PowerMac G4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och bläddrade i senaste InternetGuiden (nr 5/2000) där de listar flera olika typer av bärbara datorer.

 

Visst Compaq är billig, cirka 12.995:-, men.... som de säger "räcker mer än väl till ordbehandling och kalkyl"

 

Mellandatorn som de säger är en iBook (finns listat andra datorer också) kostar cirka 17.495:- och det som sägs saknas är dvd och utbyggnadsmöjligheter men lovordar Airport.

 

Värstingdatorerna är mer intressant, där läser man att en Dell Inspiration 7500 kostar cirka 38.000:- som väger 4 kilo. Jämföras med en PowerBook som kostar lika mycket och väger dryga kilot lättare och som dessutom har just firewire för videoredigering. Andra värstingdatorer som kostar detsamma sägs vara Toshibas Satellite Pro 4320 och IBMs ThinkPad 6009ESW.

 

Så nog håller Apple bra priser på sina modeller... Trots att värstingmodellen bara är en G3 ännu så är den snabbare än en PIII i samma MHz. Det kommer ju G4:or snart *dreggla*

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henrik K Olofgörs

Powerbookarna är mycket riktigt bra köp, dock är en G3 inte snabbare än en av de senaste P3:orna vid samma klocktal. (Brasklapp: har cu-mine sipprat ned till den portabla x86-linjen?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi skall "köpa" varför jag säger köpa med klamrar är att vi ha den förmånen att få ett par sponsrade. men det är iofs irrelevant.

Jag har bra kunskaper om datorer och att välja är ändå inte lätt.

dock har jag tittat på Dell inspiron 5000

och den skall innehålla en PIII, Firewire eller IEEE 1394, jag kommer av min laptop jobba med DTP Program och anledningen till att jag väljer en PC är att jag har de flesta program till PC, såsom photoshop, illustrator, golive, dreamweaver, indesign etc.

 

så det blir nog en pc i alla fall...

/Göran

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dobroslaw Krawczynski

Tja, låt oss veta vad du har valt och vad du tycker efter att ha använt den ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nöjd kommer man aldrig bli..så äre bara..

jag skulle vilja ha en laptop med 2Ghz processor med 4 G ram minne o 75Gb SCSI hdd..och allt det jag behöver och kommer att behöva..

kort sagt.. det handlar om vad man behöver, och hur "transportabel" man är.

Jag kommer bli nöjd med den maskin jag kommer att få.

när jag tex köper skor kollar jag i 30 affärer efter den BÄSTA och kanskne inte billigaste men den affär som ger mig ett gott intryck med bra service..

samma gäller datorer.. Dyra gore tex jackor.. telefoner etc..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

100% till 200% snabbare är bara rent bullshit hela vägen kanske 25 procent realistiskt sett men PC´n har ändå högr framerate.

Jag har gjort video med PC och mac (Premiere) kan inte se någon skillnad förutom macen hade 96mb minne, PC´n 64mb och pc´n fick mitt slutprojekt "rendrerat" jag försökte på macen men den krashade hela tiden pga lite minne och sånt.

Så jag flyttade 750mb till en PC (350mhz AMD) och gjorde det där, PRESTO klart!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...