Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installera säkerhetskopiering från "CDn"


Mah

Rekommendera Poster

Sitter och försöker göra en säkerhetskopia av registret. Tydligen måste man installeras äkerhetskopieringsfunktionen från CD:n. En XP-CD kan inte se att jag har fått när jag köpte den (Toshiba, bärbar på Elgiganten)(borttappad möjligen men jag tror inte det) utan jag har bara 2 st återställningsCDar.

Finns det något sätt att ladda ned vad jag behöver från nätet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag laddade ned det, men det kommer ändå inte upp det jag behöver för att göra säkerhetskopieringen. På min XP HE ska man enligt MS instruktioner gå in under "tillbehör" och "systemverktyg" och sedan hitta "säkerhetskopiering", vilket jag fortfarande inte gör, efter att ha startat om datorn.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast du installerade detta så får du inte upp säkerhetskopiering/ntbackup under systemverktyg?

 

Fick du något felmeddelande vid installationen, ev kan du söka efter ntbackup.exe, ligger under windows\system32.

 

Här är ett annat liknande program, ifall du inte får ntbackup att fungera:

 

http://www.educ.umu.se/~cobian/cbu6.htm

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag hittat den; den hade lagts in på ett annat ställe i menyn.

Jag har kört backup ("State") och fått en fil på ca 400 Mb, vilket är mycket mer än jag trodde. Jag hoppas att registret är med i den filen. Exakt hur jag ska använda filen om någonting går snett när jag rensar i registret vet jag inte, men det kaske ordnar sig då!

 

Tack igen!

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du bara ska ta en kopia av registret gör du det med registereditorn. Start > Kör >Regedit > OK > Register > Exportera Registerfil. För meig hamnade den på35 Mb.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...