Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IE startar i mellanstort fönster


SCh

Rekommendera Poster

Jag undrar om någon vet hur man kan ställa in så att IE startar med maximerad storlek på fönstret i stället för i mellanläge. Har man en gång dragit ner IE-fönstret så att det t.ex. täcker halva skärmen för att man vill ha ett annat programfönster öppet, stratat IE sedan automatiskt i detta läge.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dra ut det till full storlek, stäng via Arkiv->Stäng så bör IE förstå hur du vill ha det. Ev. upprepning behövs.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svar. Visst kan jag göra så, men då är ändå inte fönstret maximerat, och det är vad jag vill ha. Nog måste det gå att fixa på något sätt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan jag göra så, men då är ändå inte fönstret maximerat, och det är vad jag vill ha.

Efter att du gjort detta och fönstret startar i full storlek, tryck på maximera-knappen, stäng via Arkiv->Stäng. Då du på nytt öppnar ska fönstret vara maximerat. Så funkar hos mig med ME, W2K och XP.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aaaahh...varför ska allt hända mig...detta är dock inget stort problem för mig men jag gjorde precis enligt din beskrivning men... näääää...det går bara inte...har provat att stänga enligt din beskrivning det aktuella fönstret som du sa "ev. upprepning" men det hjälper icke, har även provat att göra likadant med fönstret bakom (det jag öppnade en ny länk med)...näää...det går bara inte...full storlek går men inte maximerat...det går om jag startar ny IE i snabbstartfältet, men där har jag ju valt maximerat så det är inte så konstigt...men som sagt, inget problem för mig, men jag hatar när det inte "villsig"...*morr*...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...har även provat att göra likadant med fönstret bakom (det jag öppnade en ny länk med)...

Om du öppnat ny länk från ett fönster, så dra ut det lilla till full storlek, växla över till ursprungsfönstret och stäng det via Arkiv->Stäng. Stäng det du nyss drog ut till full storlek via Arkiv->Stäng.

 

Öppna ett IE-fönster och öppna en länk från detta. Klicka på Maximera-knappen, växla över till ursprungsfönstret och stäng via Arkiv-Stäng. Stäng det Maximerade på samma sätt. Funkar det sedan enligt önskemål? Om inte, så är jag för tillfället tömd på idéer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maratonmannen //

 

Har aldrig betvivlat dina kunskaper utan nu är det säkert min otur bara...nu är det så att det går bara inte...vet att jag gör rätt, precis enligt din beskrivning men det går bara inte, har i ärlighetens namn gjort detta tidigare med andra burkar men det går faktiskt inte...det går jättebra åt andra hållet men inte maximerat...har även provat att ändra till "normalt" i snabbstartfältet men utan resultat...*suck-&-pust*...börjar tro att jag är nybörjare på personal computer...*snyft*...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det framgått klart i denna tråd.

 

Det absolut sista IE fönstret du stänger ska vara i den storlek du önskar IE ska vara nästa gång ett icke maximerat fönster öppnas.

 

Kan eventuellt behövas upprepas. Om nu inte detta fungerar borde det gå att göra en djupdykning i registret och ställa in storleken.

 

Eller ge upp IE, finns alternativ.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller ge upp IE, finns alternativ.

Jaaa...jag ger upp, men som jag skrev tidigare, detta är inget direkt problem för mig men jag hatar när det inte vill sig som jag vill, ibland skulle jag vilja att det blev maximerat men som sagt, inget stort problem alls...men jag bugar & bockar ändå...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är vissa människor så besatta av att maximera alla fönster?

Som jag skrivit tidigare, inget stort problem för mig men nu när jag sitter & letar lägenheter så brukar jag ha mellan 10-30 IE uppe & då vore det bra & inte behöva "leta" efter X:et & bara skicka upp pilen mot högra hörnet & bara klicka utan & titta...men som sagt, jag kör som jag brukar, inget stort probs...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa Alt-F4 (eller liknande). Om brukar ha 10-30 bläddrarfönster öppna borde du överväga att fixa en bläddrare med stöd för flikar. Det finns tillägg till IE som gör detta (alternativt andra bläddrare som Firefox, Opera osv).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa Alt-F4 (eller liknande).

Fungerar inte det heller...men jag ska inte bråka mer om detta nu...

 

(alternativt andra bläddrare som Firefox, Opera osv).

Har funderat över det ändå p.g.a. all skräp IE är sårbar för...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...
  • 2 months later...

Jag gjorde så här och det funkar bra.

Hade XP SP1 då, har XP SP2 nu och det funkar fortfarande:

 

How to force IE to open maximized (Win 9x/XP)

 

 

 

Right click on any webpage (open IE-window) and select "Create Shortcut".

 

Close out all open IE-browser windows.

 

Open the shortcut (it's on the desktop) by double clicking on it or by whatever means you utilize.

 

Drag it's edges to fill the screen (be careful to get it right, the size you make it now is the size the secondary IE windows will have from now on).

 

Hold down the Ctrl key and hit the X in the top right.

 

Right click on the shortcut and rename it to:

 

frm2new.html

 

Now, move this file to the C:\Windows\Web folder.

 

IE will now refer to this file's size to open a secondary window.

 

Good luck and happy hunting

 

[inlägget ändrat 2005-09-20 00:10:04 av bobdahlin]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...