Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hjälp med virtual pc - installera win 98


blipblop

Rekommendera Poster

Har gjort bort mig. Skulle installera win98 på virtual pc 3.0 (där var win95 förut) och "råkade" radera hela disk c så att dos och ja, alltihop försvann. kan nu inte göra ngt pga att den saknar detta.

Jag har en startdiskett att boota från och jag har skivan. Jag har ställt in så att den bootar från disketten men sedan är det stopp. Felmedd: saknar "drives".

Jag förstår inte hur jag ska ordna detta. Han har virtual pc på skiva, alltså köpt program men det är visst en äldre version och denna nyare har min bror som är utomlands, därför vill jag inte avinstallera hela programmet och installera på nytt. Det finns nu ca 400mb som hör till denna disk c som jag inte kommer åt på ngt sätt.

 

Det är min fars mac och jag är inte så van vid detta system.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

jag har angivit c-disken som just c-disk men det finns inget dos på den - det finns inget som så att säga kan starta upp systemet verkar det som.

Jag vet inte om den är tom.

Jag skulle vilja göra om det hela från början - radera både c och d-disken och sedan installera win 98.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan väl installera om VPC och spara både C och D och göra om dem till andra diskar istället? dvs du flyttar ut dem från den nuvarande installationen och sedan installerar om VPC och går in och markerar dem som andra diskar i inställningarna? Så kommer du åt filerna i alla fall, även om systemet inte funkar, då du skapar en ny disk med systemet.

 

 

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...