Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook 2003 och dagliga anteckningar


Billeh

Rekommendera Poster

Jag skulle vilja använda Outlook för att göra dagliga anteckningar

t.ex en dagbok. men det finns ju bara journalen.

Någon som vet om det finns ett insticksprogram eller modul som gör att man kan editera i kalendern.

Vad jag är ute efter är att notera anteckningar enkelt och sedan skriva ut eller söka bland dessa, idag har jag en massa anteckningar som jag vill strukturera upp, gärna med kattegorier.

Please help.

 

//Bille

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, men jag vill inte lägga till en händelse eller aktivitet.

jag vill bara lägga in en textmassa som är kopplad till den dagen i kalendern. undefär som att skriva en dagbok

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en "lågbudgetvariant är annars att använda programet notepad (anteckningar) som ingår i windows. Öppna en lämplig mapp på datorn Högerklicka och välj "nytt-textdokument", ge den ett lämpligt namn. Öppna filen och skriv

.LOG

på första raden.

Varje gång du öppnar filen kommer dagen datum att läggas till sist i filen. Ger kanske inte den flexibilitet du vill ha, det blir framför allt svårt att skilja dagarna åt om du vill exportera filen till något annat program. men som snabb loggfil är den svårslagen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken är bra. Men jag vill ju ha en koppling till outlook. så om det gick att länka in en textfil till en specifik dag / datum i outlook så att man sedan bara klickade på den i kalendern så är hela problematiken löst.

men...

jag hittar ingen sådan funktion i outlook.

inte ens att infoga en anteckning från outlooks egna anteckningar går.

har letat i inställningarna om det går att visa anteckningar i kalendern, men ack nej.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...