Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Reparera disken

tord00

Recommended Posts

Tjena, har en IBM disk som jag inte får igång som jag behöver fixa tillbaka data på. Ca 40Gb. Någon som vet nått bra företag. Jag bor i Nacka och jobbar i sundbyberg.

Priser är oxå intressant.

Hittar inte disken i BIOS men den snurrar , det här jag om jag drar ur ström kabeln.

Mvh

T

Tack för tipset men det känns som om det är svårar än så. Ser ju inte disken i Os'et eller i BIOS som sagt.

NÅgra mer bra tips eller någon som använt disk restor företag någon gång. Hur ser datat ut det man får tillbaka. Är det som man lämnade det eller är det en dump av nått slag bara?

Mvh

T

Detta är typiskt och rätt vanligt.

Kanske är melodin att starta ett företag i stil med www.icansaveyourdata.se och ta bra betalt.

Jag har sedan länge migrerat mina data på DVD som är viktigt för mig att spara.

En kille på jobbet som har en bärbar dator krashade helt med all hans bokföring etc.

Så går det när man är en korkad svensk.

Godtrogna som vi tror vi det bästa om allt, inklusive diskar :)

/lägger mig på golvet och hånler lite:)

Kan inte låta bli att garva åt dig Poker. Du är ju faktiskt lite smått rolig!:thumbsdown:

Man tackar ödmukast för alla tips och råd i ditt inlägg.

Sopa!

Jag var inte alls rolig åt ditt inlägg och jag vet inte om du känner till :);) men jag var ironisk.

Inte åt dig personligen utan åt stora massan och kanske kan det få folk att "aha.. jag borde kanske i framtiden tänka på hur jag sparar mina data.."

Dessutom fick du ju en länk där det pratades om olika företag.

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=628947

Det finns väl ett norskt företag som brukar vara omskrivet i tidningar och så som ska vara väldigt duktiga dock så har jag för mig att det kostar typ 10000 kr i "startavgift" oavsett om det går att återskapa nåt eller inte men en krashad hårddisk som din är säker en baggis men det beror väl på vad du hade på den om det är värt typ 20000+ kr eller inte.

Kommer ihåg att jag läste en artikel om dom när dom hade slagit fullt med spikhål i en hd och fyllt den med lim för att simulera vad amerikanska ambassaden i kuwait hade lämnat efter sig, tror dom lyckades återskapa typ 99,7% av datat.

/Marcus

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...