Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konfigurerbar bärbar dator - JME Companion?


ew2

Rekommendera Poster

Hej!

Skall byta ut min gamla laptop, och undrar om det är någon som har efarenhet av ovannämnda bärbara dator, som man tydligen kan konfigurera enl egna önskemål, t.ex bättre grafik, en snabbare cpu eller hd etc.

Skåning

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

jag funderar oxå starkt på att skaffa mig en sådan och letar febrilt efter recenssioner eller folk som har den. jag funderar främst på JME Companion 8050

 

Om du redan skaffat en, hur tycker du den är? I pris är det väl ingen tvekan att det verkar lovande....men man vet ju aldrig

 

MVH

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar fortfarande, men har kollat den i verkligheten. Fägerna något bleka på skärmen, men det kanske berodde på grafikortet. Betraktiningsvinkeln kanske inte heller helt perfekt, upplevde inte riktigt hela skärmen som homogen till färg och ljus.

Har haft en bärbar med 15,4" dvs wide-format innan, men var inte nöjd, eftersom skärmen är betydligt mindre i höjdled. Dessutom verkar inte detta format passa standardupplösningarna i windows (utom den högst upplösningen 1280x800). På de lägre upplösningarna kändes siffror och tecken onormalt breda.

Har själv också sneglat lite på ASUS och Fujitsu-Siemens, tyvärr högre priser om man skall ha motsvarande prestanda.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...