Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet-problem!


GeorgeS

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har ett litet problem. Det är så att varje gång jag ska ut på nätet kommer en ruta upp med följande:

 

"Ett fel har uppstått, och Internet Explorer måste därför avlutas.

 

Följande tillägskomponent kördes när problemet uppstod

 

Fil: Flash. ocx

 

Företagsnamn [inte verifierad] Macromedia, Inc

 

Beskrivning: Macromedia, Flash player 7.0 r14 "

 

Vad ska jag göra?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halloj.

 

Testa att avinstallera Macromedia Flash Player.

 

Det gör du såhär:

 

Ta och gå in på Startmenyn -> Kontrollpanelen -> Lägg till/ta bort program. I den listan du får upp så markera Macromedia Flash Player och avinstallera det.

 

När du sedan surfar in på någon sida som kräver Flash så kommer du att få erbjudande att tanka ned & installera det igen, gör det då så funkar det säkert.

 

Lycka till!

 

/Gunnar

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Jag har samma problem. Men jag kan inte ta bort det om jag går in i lägg till/ta bort program. för den finns inte med. Något annat jag kan göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halloj.

 

I första hand kan du testa att ta bort Flash-pluginen manuellt.

 

Det gör du såhära:

 

Starta Internet Explorer -- Gå till "Verktyg" uppe i menyerna -- Klicka på "Internet-alternativ" längst ned -- Tryck på knappen "Inställningar" (Till höger om "Ta bort filer..." -- Tryck på "Visa objekt" -- Markera "Shockwave Flash Object" och högerklicka på den, i menyn, välj "Ta bort". -- Starta om Internet Explorer.

 

Om inte ovan funkar så kan du testa att att avaktivera Flash-plugin:en i Internet Explorer. Det är dock en tillfällig lösning men skall göra så du kan köra Internet Explorer utan att det krashar.

 

Det gör du såhära:

 

Starta Internet Explorer -- Välj Verktyg uppe i menyn -- Klicka på "Hantera tilläggskomponenter" -- Där ska du hitta "Shockwave Flash Object" (Kolla både under "Tilläggskomponenter som nu är inlästa i Internet Explorer" samt under "Tilläggskomponenter som tidigare använts av Internet Explorer") -- Markera den samt kryssa i rutan "Inaktivera" längst ned. Starta om Internet Explorer.

 

Lycka till!

 

/Gunnar

 

Föresten, om du inte kan starta Internet Explorer alls så gå till biblioteket "C:\WINDOWS\Downloaded Program Files" med hjälp av Utforskaren och ta bort "Shockwave Flash Object" manuellt där genom att markera den och sedan högerklicka och välja "Ta bort".

 

 

[inlägget ändrat 2004-12-07 11:29:44 av guid]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...