Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jäkla spam


Johan A.

Rekommendera Poster

Har haft min home.se adress i ett par år nu utan spam eller andra problem. Men nu har jag på kort tid fått 2 scam mail.

Först ville SunTrust och nu Citibank att jag ska verifiera mina uppgifter hos dem. Suck...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är asjobbigt!

Tyvärr kan jag säga att risken finns att det blir fler. Som mest fick jag 20 om dan (har iofs inte home.se). Felet med mig var att jag öppnade en del mail för att fylla i att jag inte ville få fler, det blev ju inte bättre precis. Nu har det helt plötsligt slutat, skumt. Det är väl nån lag på gång, eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden flyttad til Skräppost.

 

Nu kanske du bara ville avreagera dig men jag flyttar tråden ändå och ger dig ett tips för att filtrera bort skräppost förutsatt att du kör POP3: http://www.keir.net/k9.html - jag har kört K9 sedan tidig beta och det fungerar fantastiskt bra.

 

[sH] - moderator för Avreagera dig!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

K9 låter intressant, synd bara att det är ett Windowsprogram. Har annars ganska bra filter i Thunderbird. Men jag var inte riktigt beredd på att någon skulle börja skicka falska bankmeddelanden till mig. Så jag kände mest för att avreagera mig lite.

Har nu för övrigt fått ett till mail "från" SunTrust, annars brukar det mest vara mail om kristan lån/kristen dating som av någon anledning tar sig förbi.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...