Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Mjukvara till Broschyr/Manual

pelle.p

Recommended Posts

Hej

Jag undrar om någon kan ge mig förslag på bra mjukvara till produktion av broschyrer och manualer?

Broschyrer kan man göra i publisher, men jag känner mig inte riktigt....hmm, "bekväm" med publisher ;-)

Berndt Häggbom

Vilken version av Publisher har Du?

Publisher är hos många ett väldigt underskattat program.

Själv har jag gjort många många både omfattande och omfångsrika produktioner i Publisher. De har av "proffsen" bedömts som alldeles utmärka.

Speciellt i de senare versionerna är stödet mot tryckerierna helt OK.

Man kan ju även jobba med PDF-er mot tryckeriet, vilket fungerar smärtfritt.

Ett alternativ är även Corel Draw, men med stora textmängder blir det lite jobbigt.

/Berndt

Jag har office 2003, jag tror säkert att man kan tillverka "proffsiga" broschyrer i publisher. Vad jag vill var att kika på de olika alternativen eftersom jag inte tycker om att jobba i Publisher.

Jag har kollat lite andra "källor" och fått förslag på Adobe InDesingn och Illustrator CS, synpunkter?

Jag vet ju inte vad du jobbar som/ har utbildning för men InDesign och Illustrator är inget man lär sig på en kvart - det är stora och komplicerade program för den som inte är insatt i tryckprocessen. Men med lite tid och tålamod så kan man säkert komma en bit på väg. Själv har jag gått en ettårig kurs i dessa program, jobbar med dom dagligen och behärskar dom lik förb. inte fullt ut :)

Lycka till

/Carola *som inte heller gillar Publisher*

Du har ju även Adobe Pagemaker samt Quark Express, men det är som sagt ingenting man lätt kommer in i hur det fungerar. Men det är väl värt tiden att lära sig.

Men Quark Express har ju lite större prislapp än Pagemaker och Indesign.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...