Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådlöst, kommer inte åt routern.


Frozen Yoghurt

Rekommendera Poster

Frozen Yoghurt

Tja,

 

Jag har en D-Link DI-624+ som router.

Jag har precis fått igång hela nätverket utan någon som helst kryptering och allt fungerar kalasbra.

 

När jag tänkte aktivera WEP 64bitars kryptering så hittar inte datorerna routern hur jag än gör och därför inte ändra tillbaka till det den ursprungliga inställningarna.

 

Nån som har tips att ge?

 

Tack på förhand.

 

// Jon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv haft liknande problem. Sedan du gjort inställningarna både för det trådlösa nätverkskortet och routern är det naturligt att tappa kontakten. Starta om accesspunkten i routern och datorn med det trådlösa nätverkskortet så ska du få kontakt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips:

Har en Dlink 624+ revA som jag haft i ca 3 månader. Tiden fram till förra veckan har kantats av problem, jobbiga problem......

Routern tappade hela tiden kontakten med datorn vilket fick avhjälpas med att dra ur nätsladden och sätta i densamma igen. Detta gjorde at det funkade allt från 5 till 45-50 minuter innan det var dags igen. Oerhört jobbigt.

 

MEN nya firmwaren som släppts (1.21) har gjort att nu funkar allt kanon, har inte tappat kontakten sen uppgraderingen vilket nu är flera dygn sen.....:-)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på dlinks hemsida/support och leta dig fram till uppgraderingar för din modell, eller det kanske funkar oxå om du slår ett sök i Google efetr filens namn som är "DI-624+A.fw121b15.zip". Hur som helst så gör den underverk med din 624+

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...