Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ADSL modem


Ventis

Rekommendera Poster

Jag blir knäpp på det här snart :) Jag har ett problem med mitt modem det loggar ut hela tiden. Jag kan var uppkopplad mellan tio min till en timme ca sen får man starta om modemet så kommer man ut på nätet igen. Förbannat irriterande är det iaf. Har pratat med Supporten (Glocalnet) men dom verkar inte kunna grejja det här. Jag vet inte om det är modemet det är fel på eller inställningarna på datorn. Modemet är Zyxel prestige 645

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det är modemet det är fel på eller inställningarna på datorn. Modemet är Zyxel prestige 645

 

Inställningarna i dator verkar väl fungera eftersom det fungerar när det fungerar. Vet inte vad det skulle var i datorn som loggar ur dig, spyware kanske? Tror snarare att det är i andra änden, telestationen typ. Och den råder Telia över som då Glocalnet måste kontakta och det fungerar inte alltid har jag hört, inte har Telia "tid" med felsökning för konkurrenters räkning? Har du inget inbyggt felsökningsprogram från Glocalnet?

 

Det har jag som går igång automatiskt om det blir fel på anslutningen, vilket händer mycket sällan. Men jag har Telia ADSL. Mitt tips är att få fram någon logg på din anslutning att visa supporten. Var den hittas i datorn kan nog någon annan hjälpa dig med.

 

Bosse

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sök på Glocalnet i eforum.

 

När du läst inläggen kan du fundera över om det inte är dags byta leverantör av telefoni och adsl.

(jag skulle aldrig välja Glocalnet som leverantör)

 

Har själv ADAMO adsl och telia för telefon. Inga problem alls.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Tack för tipset, det verkar vara läge för byte av operatör. Du skrev inbyggt program för felsökning ska kolla det om det fins. Ska åxå se om det går och få fram någon logg på anslutningen.

 

Kjelle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Ja det var ju ingen munter läsning det där. Man kanske ska fundera på ett byte av leverantör av internet. ADOMO vad är det för leverantör?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ADOMO vad är det för leverantör?

 

Enligt hemsidan så kan de inte levera till mig fast jag bevisligen sitter här med Telia ADSL 8 Mbit. Inte för att jag tänker byta bort Telia ADSL, inte för allt i världen, nej tack! Det har fungerat utan något som helst strul nu i... ja hur länge har jag haft det nu, några månader är det väl. Med 8,5 Mbit vid nerladdning från icke så upptagna servrar. Brukar kolla hastigheten vid nerladdning här ibland: http://sr.se/multikanal/index.stm

 

Det kostar några kronor mer än hos andra 449: - men va gör det när det fungerar?

 

Bosse, som numera hyser mindre agg mot Telia :)

 

Eforums medlemmar i bild! "http://eforumare.just.nu"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

H.m nu är det så att jag är inte så bra på datorer så det kanske vore på sin plats med en lite mera ingående förklaring. Men tack i alla fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...