Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Messenger kommer tillbaka med SP2


Månz

Rekommendera Poster

 

Det har diskuterats en hel del om hur man avistallerar Windows Messenger i XP. Metoden med 'hide' i sysoc.inf har jag för mig inte fungerade till hundra om man hade SP1 installerat,...

Ett annat alternativ som fanns är ju annars det man skriver in in Kör: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

 

...Men med SP2 så kommer ju Windows Messenger tillbaka och snabb som jag var klistrade jag in strängen i Kör för att än en gång avinstallera.

Men det ville sig inte, datorn ville starta i felsäkert läge o.s.v...

 

Är det så att metoden skall gå att använda även efter SP2?, någon som har vetskap om det? Hur är det annnars med sysoc-filen, tar den verkligen bort Windows Messenger helt?, och bör det funger med SP2?

 

Tackar på förhand för några kloka svar!

 

/Månz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det annnars med sysoc-filen, tar den verkligen bort Windows Messenger helt?, och bör det funger med SP2?

Min erfarenhet är att sysoc.inf-metoden fungerar till 100%. Har gjort det på båda mina XP-system. Sedan du tagit bort Hide i sysoc.inf-filen, så dyker Windows Messenger nr. 2 upp i Lägg till/ta bort Windows-komponenter. Bocka ur båda och du slipper Windows Messenger. Efter omstart kan du också deleta Messenger i C:\Program.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...