Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inloggnings problem Windows 2000 Professional


smokey80

Rekommendera Poster

Hej,

 

Först och främst måste vi reda ut att jag inte är någon expert inom detta område, jag behöver iaf hjälp av något helgon där ute!

 

(1) Igår kväll lyfte jag min laptop (Dell inspiron 8500, Windows 2000) och då fick jag memory dump (blåskärm). Detta har hänt förut och jag antar att det är glapp eller liknande i någon hårdvara i datorn. Detta är inte problemet.

 

(2) Jag loggade då direkt in i systemet igen med samma användare+passwd som jag alltid har använt och kommer nu in i en helt ny profil.

 

(3) Ser i mappen documents and settings på c:\ att det finns 2 profiler(mappar) som heter snarlikt som den jag vill nå..

 

(a) ld-abc <-- DENNA VILL KOMMA IN TILL!

(B) ld-abc.domän (Denna har skapats som jag nu kommer in till, där inte jag har något av värde)

 

(4) I verktyget Users & Passwords ser jag en profil som heter (ld-abc).

 

(5) Denna dator har varit ansluten till ett nätverk men är detta in längre och kommer inte vara detta på några månader... så nätet jag ansluter till finns inte men det har alltid fungerat att komma in i datorn via detta sätt.

 

Vad kan jag göra??!

 

Hjälp!

 

Daniel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

När du loggar in så väljer du domän (längst ner i dialogrutan där du anger användarnamn och password) byt till din lokala dator i stället för domännamnet så kommer du in i rätt profil.

 

/Magnus Björk

MCSE, MCSA-Messaging

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...