Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sammanfoga *.vob-filer


isoma

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har laddat ner en film som ligger i sex filer.

När jag bränner den med Nero lägger den sig i sex filer efter varandra, med mellanrum mellan de olika filerna.

Hur gör jag för att sammanfoga dessa *.vob-filer så att jag kan titta på filmen i ett svep utan att den avbryts mellan filerna?

 

Adjö och tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vob filerna ska inte sammanfogas. I nero så kan du endera bränna som dvd video och lägga alla filerna i VIDEO_TS katalogen eller så gör du bara en datadvd och skapar en VIDEO_TS katalog som du lägger filerna i och en AUDIO_TS katalog som ska vara tom.

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

Jag är ju inte så haj på sånt här.

Tror du att du kan ge en snabbguide i detta att:

"

lägga alla filerna i VIDEO_TS katalogen eller så gör du bara en datadvd och skapar en VIDEO_TS katalog som du lägger filerna i och en AUDIO_TS katalog som ska vara tom."?

 

Tackar ödmjukast!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med reservation för att jag inte kommer ihåg vad allting heter exakt så gör du så här:

 

1. I nero välj nytt projekt, välj dvd-video

2. du bör nu ha ett fönster med "dvd-projektet" i vänstra delen och en utforskare i högra delen.

3. Dubbelklicka på VIDEO_TS i vänstra delen så att du kommer in i den katalogen.

4. Leta fram filerna som du har laddat ner (.vob, .ifo och .bup filerna) i högra delen.

5. Dra dom till den vänstra delen

6. Klicka på bränn

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh tack!

Jag kollade nu och hela filmen ligger i en Video TS katalog redan. Ska jag bara lägga dem i Video TS enheten då och låta Audio TS vara tom?

 

Tack igen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm...när jag lagt in filerna som du beskrev och tryckt på Bränn, kommer det upp ett felmeddelande som det står;

Följsamhetstest för DVD-Videofiler misslyckades. Den resulterade DVD-videon kan vara ospelbar. Vill du fortsätta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu brukar jag inte använda nero för att bränna dvd'er men efter vad jag har förstått så är det inte helt ovanligt med sådana felmeddelanden och att skivan funkar ändå men det förutsätter att du har en .ifo och en .bup till "varje" fil, alltså en VIDEO_TS.BUP och .IFO, en VTS_01_0.BUP och .IFO VTS_02_0.BUP och .IFO osv

Testa först på en rw skiva om du har någon, annars kostar ju inte dvdskivor många kronor

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aj då...

Det här var mer invecklat än jag vågat hoppas på.

När man utforskar Video TS så står det bara en VTS_01_0_IFO resten av filerna är VTS_01_1.VOB

osv t. om VTS_01_5.VOB

 

Då går det alltså inte att bränna dem så att det fungerar tror du?

 

Mvh

I

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...