Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Använda Partition Magic 8.0


Amos Bronson Alcott

Rekommendera Poster

Amos Bronson Alcott

Hej

 

Jag undrar om det är någon som vet hur stora hårddiskar man kan använda Partition Magic 8.0 till. Jag funderar på en HD på 250 Mb, men i dokumentationen för PM 8 så står det att den klarar partitioner upp till 160 Mb. Menar dom då att själva hårddisken inte kan vara större än 160 Mb eller??

Köpte PM 8 när Powerquest ägde den för kanske ett år sedan. Kanske någon har testat en större disk än 160 Mb och vet om det fungerar.

Amos

 

 

[inlägget ändrat 2004-11-02 02:37:13 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej och tack för svar.

 

Jag tror inte den informationen som du länkade till gäller för min version. Min heter Partition Magic 8.0 (build 1242) 2002-09-16. Köpt hos Powerquest och ej från Norton.

Det står exakt likadant i dukumentationen för den versionen som i länken i ditt inlägg, med det stora undantaget att den endast kan skapa partitioner upp till 160 Mb istället för 300 Mb.

 

Så därför undrade jag om det var någon som hade erfarenhet av att ha kört den versionen som jag har på en disk som är större än 160 Mb. Eller om det finns någon chans att uppgradera befintlig PM-version till en som klarar en HD på 250 Mb.

(hittar inget om detta på Symantecs hemsida)

 

Amos

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-11-02 21:10:52 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du installerar din version så bör du kunna uppgradera den till en senare version. Det bör väl den nya ägaren kunna bjuda på. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...