Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bevakningsmail vid poäng


fhe

Rekommendera Poster

Åsikterna om poäng är ju lite delade.

Jag tycker emellertid att om poängen ska vara någon slags motiverande grej så vore det naturligt om man inte bara fick bevakningsmail när någon svarade utan också när man får "belöning" i form av poäng på ett svar.

typ

NNn_001 har gett dig ett poäng för inlägget "rubríken här..." i tråden //eforum.idg.se/.....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå poängbelöning? - kan man lösa in dessa mot kontanter? Är det något slags pyramidspel som du efterfrågar? Nej, lägg bort sådana tankar och bjussa lite på dig själv istället!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter fhe's 3000 inlägg så vet jag inte om det är rätt att säga att han ska bjussa på sig själv :)

Vad han menade tror jag vara att man skulle få ett meddelande när man får poäng enligt det poängsystem som redan finns. Förövrigt en ganska bra ide tror jag om inte dom stora poängmottagarna känner sig spammade av det :)

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite svårt att tolka ut om du är ruskigt ironisk eller bara extremt oförskämd.

Vadå poängbelöning?

För det första skrev jag aldrig "poängbelöning", jag valde att sätta ordet "belöning" inom citationstecken för att markera att det inte riktigt passade in.

 

Låt mig citera "Så fungerar Eforum":

Får du hjälp med ett problem så kan du visa din uppskattning och tacksamhet med ett poäng.

Jag struntar egentligen i poäng för egen del, jag har så det räcker och blir över. Det händer dock att jag ger folk poäng eftersom de finns där och är just ett enkelt sätt att säga "bra sagt/gjort". Jag kan inte avgöra om de bryr sig eller inte men jag är övertygad om att en klapp på axeln kan vara nog så viktig för motivationen, speciellt om man inte fått en dylik så ofta.

 

Det behöver inte handla om att jag själv fått hjälp, det kan vara så enkelt som att någon kliver fram och hjälper någon på ett sätt som jag själv gärna skulle gjort men valt att avstå från för att jag inte hade tid (eller nåt).

 

Om poängsystemet ska finnas eller inte kan man naturligtvis diskutera men nu finns det där och då tycker jag att det är naturligt att den som får poäng får reda på att det han skrev/gjorde uppskattades. Förslagsvis gör man det valbart så kan de som inte vill få mer mail slippa.

 

Nej, lägg bort sådana tankar och bjussa lite på dig själv istället!!!

Starkt, kanske inte nåt man räknar med att höra från någon som skriver sitt första inlägg.

[inlägget ändrat 2004-11-01 15:20:38 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå poängbelöning? - kan man lösa in dessa mot kontanter? Är det något slags pyramidspel som du efterfrågar?

 

Hehe..skulle tippa att det är nån från rykten, myter och kedjebrev som känner sig lite bitter :)

Det vore kul och se vilka IP-nummer som registrerat olika namn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore kul och se vilka IP-nummer som registrerat olika namn.

Jag har inte följt MLM-trådarna på länge men [Eva] skrev sitt inlägg från 213.65.67.xx om det är någon som vill jämföra med någon MLM-tråd.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore kul och se vilka IP-nummer som registrerat olika namn.

Klockrent...håller med dig till 100%...skulle vara väldigt intressant...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

IP-numren kan användas till oärliga saker av personer som inte är så värst ärliga av sig härinne. De som har fast uppkoppling och ligger online alltid har ofta samma IP-nummer under lång tid.

 

Nu tror jag att folk är seriösa härinne, men tyvärr kan man inte lita på alla idag.

 

Ja, ni vet ju eller kan tänka er vad ett IP-nummer kan användas till i hackersammanhang och annat skumt.

 

Vad ska vi med IP-nummer till?

Jag ser inget intresse i att veta vem som har vilket IP-nummer...

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Vem är General Failure och varför läser han min hårddisk? - Steven Wright

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser inget intresse i att veta vem som har vilket IP-nummer...

Totalt medhåll. Redan idag avslöjas dock IP-nummer och jag tycker det är helfel.

Samtidigt ser jag ett litet syfte med det när man misstänker att det är samma person som sitter och ryggdunkar sig själv.För att hålla koll på det borde det dock räcka att t.ex första och sista oktetten i IP-adressen avslöjades, inte hela som idag.

 

Men det är en annan sak, jag vill helst att fokus stannar på min ursprungsrequest i den här tråden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Jag tycker emellertid att om poängen ska vara någon slags motiverande grej så vore det naturligt om man inte bara fick bevakningsmail när någon svarade utan också när man får "belöning" i form av poäng på ett svar.
Jag kan lägga in en funktion som skickar mail vid poäng om man bevakar tråden. Hur låter det?

/Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser inget intresse i att veta vem som har vilket IP-nummer...

 

Håller väl med dig om att själva IP-numret är ointressant, liksom personen bakom det. Jag menade bara att det vore kul och se ifall min misstanke ovan stämmer.

Visst, dom flesta har ju dynamiskt IP, men det dröjer ofta månader innan det byts ut (iaf hos oss som sitter uppkopplade dygnet runt)

Mitt IPnr är: 83.227.89.171

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Ungefär som jag vill ha det :-)
Bra då får det bli så. Sätter upp det på att göra listan.

 

Förövrigt så har denna [eva] registrerat ett tiotal konton. Inga med mlmkopplingar dock.

//Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan lägga in en funktion som skickar mail vid poäng om man bevakar tråden. Hur låter det?

Tycker jag låter mycket bra. Men måste man bevaka tråden för att det ska fungera? Har sett emallanåt att ett flertal har valt att inte ha trådar bevakade, fast man deltar i dem. Själv brukar jag ge poäng till inlägg/svar som jag tycker är bra och när det har hjälpt någon att lösa ett ptoblem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men måste man bevaka tråden för att det ska fungera?

 

Personligen skulle jag föredra att man själv får ange om man vill ha meddelande om detta eller inte.

Jag vill helst inte ha mail om jag inte bett om det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förövrigt så har denna [eva] registrerat ett tiotal konton.

En liten undranbara, hur många av dessa är stängda?

Borde det inte vara en max antal konton från somma IP# eller liknande.

 

Jag har haft två konton från början, men avslutade ett på egen begäran.

Tror att det var för att jag hade glömt lösenordet.

 

 

/FD Milkman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förövrigt så har denna [eva] registrerat ett tiotal konton.

 

Ja, där ser man, man undrar ju hur seriös man är då...

Om det nu inte är så att det är ett dynamiskt IP och av en osannolik slump så har alla som fått det IP-numret frågat nåt på eforum :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten kommentar angående IP-adressen. Att flera användare skriver från samma adresser eller skapar konton från samma adresser behöver inte betyda att det är nåt fel. Det finns säkert tiotusentals användare som tar sig ut från t.ex Ericsson, Volvo, Astra mfl via företagets gateway och således får samma IP-adress.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

äsch. Vill INTE, men jag bevakar heller inga trådar (nästan).

Poäng kan man ju kolla via sin profil. Räcker inte det?

 

Nåja, bara man kan slippa få breven så.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poäng kan man ju kolla via sin profil. Räcker inte det?

Och om det har skrivits svar i trådar man är med i kan man se om man går till forumet, räcker inte det?

Nej, jag är iaf inte så poängkåt att jag sitter och kollar profilen för att se om någon uppskattat det jag skrivit :-)

Om det däremot ramlar in ett poäng på ett inlägg jag skrivit som visar att jag hjälpt någon så är det ju kul, om jag upptäcker det.

 

Nåja, jag tycker nog att det ska gå att styra på nåt sätt, antingen genom att man ser det som en "bevakningsfunktion" eller genom att man väljer det i sin profil.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan lägga in en funktion som skickar mail vid poäng om man bevakar tråden. Hur låter det?

 

Jag tycker att det låter halvbra. Man borde få bekräftelse även om man inte bevakar tråden men har fått poäng.

 

Som någon annan redan skrev, så bör man kunna välja Ja/Nej i Inställningar som gäller alla trådar, bevakade och obevakade.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...