Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lär känna MLM utan att betala skjortan!


ceemo

Rekommendera Poster

Du som är nyfiken på MLM kan testa Emegames på http://www.***********

Emegames handlar om att tävla om priser för 500-1500 kr varje dag. För varje tävlingsdag kostar det 30 Kr via sms.

Det som är MLM är provisionsdelen där du får provision för allt som tävlas via dig.

Observera att du inte behöver delta i tävlingar för att se hur MLM fungerar. Du får dock ingen provision men du kan alltså enkelt bekanta dig med hur MLM-fungerar.

 

Reklam borttagen av moderator

 

[inlägget ändrat 2004-11-01 09:55:15 av Erik Junesjö]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moderatorn!

Hä ä bara och radera denna tråd. Texten talar för sig själv. Ännu en stackars looser som desperat försöker värva folk till sin pyramid nu när vännerna tagit slut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Urk, ja ta bort...

 

EDIT: Tog bort resten med risk för att annars locka hit folk som börjar bygga en ny långkörartråd i ämnet...

 

[inlägget ändrat 2004-11-01 05:21:28 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, Absolut! Om det är så att inlägget känns störande så ska detta naturligtvis tas bort.

Tanken bakom är däremot riktad till personer som är suspekta mot MLM och inte känner att dom förstår hur det fungerar. Det är ett gyllene tillfälle att få reda på hur nätverksmarknadsföring fungerar utan att behöva lägga ner sina besparingar på massor med eventuellt tomma löften.

När det gäller att rekrytera sina vänner inom MLM så är det något jag inte rekommenderar. Det handlar trots allt i de flesta företag om franchise-verksamhet och då gäller samma premisser som i allt man företar sig. Vill du ha med dina vänner i ditt jobb? Bara för att du har en vän som du tycker om så är det inte säkert att din vän är lämplig som arbetskamrat? Eller?

Och till dig Pentti H; Pyramid? Hur menar du? Menar du att det är frågan om ett pyramidspel eller att man ska bygga pyramidformade organisationer? Nu antar jag bara men har du kanske varit med i något pyramidspel och slösat bort dina pengar i hopp om snabb rikedom? Då kanske detta är din chans att se hur dte fungerar när det inte är frågan om buffel och båg. Detta utan att förlora några pengar!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man behöver inte gå med i ett MLM-bolag för att se hur det fungerar/inte fungerar. Det går med enkel matematik att räkna ut.

 

MLM bygger på samma idé som pyramidspel. Punkt slut!

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara bra om du motiverar ditt svar med enkel matematik.

Idag finns det hundratals företag som använder mlm för att utöka sin marknadsföring. Från Tele2, MTG, osv.. Exempel och variationer finns överallt. "Värva en vän och du får 50% rabatt", "Tipsa din kompis och vi bjuder på anslutningsavgiften..", osv, osv.

Relationsmarknadsföring blir vanligare och vanligare. Dock är också detta populärt för just pyramidspel och skumraskaffärer vilket ofta leder till att nya företag med funktionella affärsideer ofta får motstå mycket kritik och spä innan det sker acceptans bland en större massa.

Mitt råd till dig [Esc] är att du verkligen sätter dig in i vad MLM är och hur det fungerar samt vilka olika sätt det finns att marknadsföra sig själv innan du släpper ur dig ogrundade kommentarer. Det vore intressant att få höra din förklaring till att företag, trots din tvärsäkra emotsägande attityd, väljer Mlm för sin marknadsföring? En dylik blånekande attityd är inte olik den som ligger till grund för t.ex. rasism. Tänk lite på det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länken du postade är ett brott mot eforums regelverk utav den enkla anledningen att det säkerligen räknas hur många du lyckats locka till denna sida och hur många du därmed kanske lyckats värva.

Mao - du postar för egen vinnings skull.

 

Om jag har fel, säg gärna emot.

 

Och VARFÖR vill Du plötsligt "upplysa" oss om MLM?

 

 

ough[grottman]

Samtidigt som du har krav på oss så har vi också krav på dig. Vi vill att du ska rekrytera 6 personer varje månad som går med i Emegames.com och är aktiva. Dessa personer kommer att utgöra en del av ditt nätverk.

 

*luktar*

nej

*stinker*

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

[inlägget ändrat 2004-11-01 09:18:42 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag tidigare nämnde så var tanken just att de som känner att man inte riktigt vet vad mlm är ska ha en möjlighet att se hur det fungerar och vad det handlar om. Detta UTAN att behöva lägga ner en massa pengar!

 

Att det skulle vara för egen vinning är fel. Då skulle jag istället lockat med hur mycket man kan tjäna på att vara medlem i Emegames. Om du läser inlägget så ser du nog att det inte nämns hur stor provisionen är eller hur stora belopp du kan få i provision. Syfte var inte i första hand inte att rekrytera folk till mig utan att visa ett mlm-företag som ger en möjlighet att prova på. Men naturligtvis kan man då argumentera att genom att folk kanske går till Emegames och tillochmed registrerar sig så kommer jag indirekt att få vinning på detta. Det är förstås sant och må så vara. Men om man registrerar sig och testar utan att delta så kommer INTE detta att generera någon som helst vinning för min del.

 

Och tack för den första vältänkta kommentaren till inlägget!

:-)

 

Som du själv så elegant citerar:

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag tidigare nämnde så var tanken just att de som känner att man inte riktigt vet vad mlm är ska ha en möjlighet att se hur det fungerar och vad det handlar om

 

Du vill alltså ha in mer folk i MLM-köret? Och om du inte rekryterar för egen vinnings skull så innebär det ju att du är ute och söker konkurrenter... annorlunda taktik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som redan denna tråd har spårat ur.

 

MLM är bara skit, det finns inget enkelt "bli-rik-idag"-knep...

 

Köpa en triss lott eller skaffa dig ett riktigt jobb ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det blir mer folk i "MLM-Köret", som du skriver, det är egentligen inte poängen. Det handlar om att det är mycket ogrundade påståenden och enda sättet att få veta vad som gäller är att verkligen själv ta reda på det. Åtminstonde när man inte vet vem som tycker och vem som vet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara bra om du motiverar ditt svar med enkel matematik.

Så här:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=383952#599093

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=383952#599093

 

Mitt råd till dig [Esc] är att du verkligen sätter dig in i vad MLM är och hur det fungerar samt vilka olika sätt det finns att marknadsföra sig själv innan du släpper ur dig ogrundade kommentarer

Jag har satt mig in i vad MLM är, se t.ex. detta inlägg: //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=638597#638632

 

En dylik blånekande attityd är inte olik den som ligger till grund för t.ex. rasism. Tänk lite på det.

Ja, jag är möjligtvis kategorisk vad det gäller MLM, men kom inte och kalla mig för rasist :thumbsdown:

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla moderatorn, ta bort hela tråden. Kolla tex länken i Ceemos profil... Detta är ju klart marknadsföring...

---

Lift up the receiver

I’ll make you a believer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag finns det hundratals företag som använder mlm för att utöka sin marknadsföring. Från Tele2, MTG, osv.. Exempel och variationer finns överallt. "Värva en vän och du får 50% rabatt", "Tipsa din kompis och vi bjuder på anslutningsavgiften..", osv, osv.

Relationsmarknadsföring blir vanligare och vanligare

En liten korrigering, relationsmarknadsföring och MLM är inte samma sak. Om jag får rabatt på nästa teleräkning från Tele2 för att jag tipsar min kompis om att Tele2 är billigare än Telia (skulle jag ändå inte göra eftersom Tele2 är i princip nästan lika illa) så innebär det inte att Tele2 ägnar sig åt MLM.

 

Mitt råd till dig [Esc] är att du verkligen sätter dig in i vad MLM är och hur det fungerar

Mitt råd till dig är att du använder sökfunktionen och kollar upp vad den du kristiserar har skrivit i ämnet tidigare. [Esc] är en av de här på forumet som är insatt. Att vara insatt i MLM är inte samma sak som att vara possitiv till MLM.

 

En dylik blånekande attityd är inte olik den som ligger till grund för t.ex. rasism. Tänk lite på det.

Skärp dig! Jag är moderator i detta forum och sådana där antydningar vill vi inte ha här.

 

[sH]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

;)

Tyvärr så får ni vänta på svar på era kommentarer då Ceemo har fått munkavle av Moderatorn.

Några av er kanske jublar medan några kanske ifrågasätter förfarandet.

vi hoppas att det blir löst snart så ni får svar på era frågor.

:thumbsdown:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi? Ni kanske är samma person? Detta stinker rätt hårt.

---

Lift up the receiver

I’ll make you a believer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns för övrigt bättre ställen att värva folk till sin MLM-kedja än på eforum. Eller är marknaden på MLM-forumen mättad, så ni måste komma hit med er "marknadsföring"?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så får ni vänta på svar på era kommentarer då Ceemo har fått munkavle av Moderatorn

Jag har inte gett någon munkavel, däremot så delade jag ut en väl befogad tillrättavisning. Man gör inte sådana antydningar som Ceemo gjorde.

 

När det gäller att diskutera MLM finns det inget förbud, däremot finns det ett förbud mot att göra reklam här på Eforum.

 

[sH] - moderator för Rykten/myter/kedjebrev

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm,. Och tillrättavisningen var att avvaktivera kontot?

Reklam håller jag med om att det är jobbigt och inte bör förekomma.

Men jag tycker att attityden är lite väl inskränkt även hos moderatorn.

En öppen attityd i ett öppet forum.

Det är vad man ska eftersträva! Naturligtvis utan kränkande inlägg eller påhopp. Vanlig vett och etikett.

Att någon tar åt sig att vara rasist baserat på paralleller är väldigt känsligt. Men jag förstår tyngden i känslan. Likheten kanske skulle vara mot någon annan stelbent tänkande entitet.

Märker dock att detta är väldigt subjektivt och förstår hur vi alla uppfattar saker och ting på det sätt som är oss själva varmast om hjärtat. Inte alltid hur det är menat av anföraren.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm,. Och tillrättavisningen var att avvaktivera kontot?

Jag kan inte avaktivera några konton eftersom jag inte är ansvarig för Eforum utan endast moderator. Jag finner det dock lite märkligt att du vet att ceemos konto är stängt, kan det vara så att ni är samma person?

 

[sH]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så märkligt alls. Då det är just ceemo.

Tänkte inte att det inte var så uppenbart.

Men således kvarstår frågan om varför kontot är avaktiverat?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen så ansåg väl någon ansvarig på eforum att ditt första inlägg endast handlade om reklam under förevändning om att det skulle demonstrera mlm för den som inte visste nånting om det. Det var ju så genomskinligt att det inte gick att göra på något annat sätt.

Vilket var helt rätt gjort om man förstår regelrna. Och innan du börjar gaffla om yttrandefrihet så kom ihåg att du ska handla efter eforums regler, det är dom som gäller här. Anser en ansvarig att du brutit mot dom reglerna så är det bara och acceptera.

Nu är det så att vi haft mlm-fanatiker som dig här tidigare, så vi vet vad vi har och vänta oss i ett par veckor. Du kommer att lyckas provocera några till att svara på dina inlägg och du hoppas på att det ska dra trafik till din sida.

Jag kollade på den och noterade att du anger att ett par södertäljeföretag använt sig av ditt konsultbolag. Jag råkar veta att du haft nånting med ett av dom att göra (vi har träffats), men jag vete halen om det är så vist av dig att skylta med deras namn i samband med mlm, jag är inte så säker på att dom vill förknippas med seven o.dyl.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helst hade jag ju svarat med mitt eget konto men detta får duga.

Om du har träffat mig så bör du också veta vilken inställning jag har till just pyramidspel och buffelföretag som cirkulerar.

Bara för att återigen poängtera att det rörde sig om ett alternativt sätt att sätta sig in i hur mlm-fungerar utan att behöva betala något för att få all information. För det mesta så råkar människor ut för "Endast medlemmar, betala din registreringsavgift så får du vara med." eller "Du måste köpa ditt startpaket innan du kan få vara med".. osv.

 

Men jag förstår att det ser ut som reklam och uppfattas som sådan också. Speciellt när man kommer till sajten och ser en kampanj-logga direkt som pratar om att tjäna pengar. Men det går som sagt att registrera sig och inte delta i något och ändå få ta del av all information och hur det fungerar. Och det var detta som var tanken.

 

När det gäller mina kunder som konsult så är det ett enda företag som har haft kommentarer kring den del av min verksamhet som rör telefoni. I övrigt så blandar varken jag, mina kunder eller besökare(har alltså tidigare inte fått kommentarer om detta) ihop dessa verksamheter. Men jag tar till mig detta påpekande tacksamt och ska se över hur min site ska se ut framöver och om det finns orsak att ändra.

 

Huruvida jag är fanatiker eller inte kan jag nog inte svara på objektivt. Men min personliga åsikt är att jag knappast kan ses som fanatisk inom mlm. Jag gillar sättet att marknadsföra och ser det som ett mycket bra alternativ för många företagare att nå ut till kund till en låg kostnad. Det jag opponerar mig mot är den snedvridna bild som många gånger presenteras utan eftertanke. Tyvärr inte helt oförtjänt då jag också sett många företag med tvivelaktig och ibland helt förkastlig moral utnyttja mlm för sin marknadsföring. Naturligtvis leder detta till att mlm även förknippas med dylika företag. Detta är synd.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö

Hej Erixs / ceemo!

Det var jag som avaktiverade ditt konto då ditt första inlägg helt tveklöst gick ut på att du skulle tjäna pengar. Adressen du angav hade ditt id bifogat. Om du bara hade velat rekomendera tjänsten så hade du kunnat länka till domänroten.

 

Hade detta inlägg inte varit ditt första så hade kontot inte blivit avaktiverat.

//Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då förstår jag vem och varför. Hade dessvärre ingen större tanke på att mitt id låg med eller inte när jag kopierade in länken.

Förstår helt klart hur det sågs om reklam och rekryteringsförsök. Även om detta alltså inte var tanken med inlägget.

Men, men, Leva och Lär, heter det. Och jag har än en gång fått nya kunskaper och ny insikt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...