Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WS_FTP PRO


irana

Rekommendera Poster

Jag har gjort en webbsida i frontpage se sanna-horn.com, men kan inte ladda upp bilderna, vilket innebär att, tydligen, URL kopplingen är fel klicka på en bild får du se.

Det stora problemet är att på WFT sidan finss bilderna i original.

Uppladdningen har fungerat tidigare med FTP LE, men inte längre.

Jag har försökt E-posta till Ipswitch, men kanske inte de förstod min engelska eller var jag inte tillräckligt intressant.

 

Svara gärna på telefon 0500/441327.

MVH

Ola

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har försökt E-posta till Ipswitch, men kanske inte de förstod min engelska eller var jag inte tillräckligt intressant.

Inte deras fel - om något är fel är det hos telia där du har sidan. Kan du se filerna på servern efter att du "försökt" ladda upp de? isåfall är sökvägen till bilderna fel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WS-FTP frågar om du vill skriva över befintliga filer om du laddar upp dom i samma namn så fick du inte den frågan så har du troligen laddat till fel katalog.

Tittade just efter på din sida images mappen har hamnat i images mappen på servern du har alltså fel sökväg dit och har laddat upp hela din bildmapp in i bildmappen.

 

Bilden på framsidan som har sökväg http://w1.500.telia.com/~u50008512/images/jessica_small.jpg ligger snarare på sökväg http://w1.500.telia.com/~u50008512/images/images/jessica_small.jpg

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Tunna

 

Du hade helt rätt, men det har uppstått ett nytt problem.

Gå in på min hemsida sanna-horn.com, där du kommer se att hela webbsidan är nedlagd, jag har tagit bort allt jag hittat, men mappen Ola´s färdiga ligger och bromsar allt.

Jag har försökt allt vad mina kunskaper medger, men jag kan inte få bort den.

Det som gör mig lite konfunderad är att på både local folder och remote folder finns allting likadant, men när jag försöker flytta över får jag inte frågan owewhrite all, utan det bara blinkar till.

Tack för det du har hjälpt mig hittills.

Ola

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WS_FTP tillåter inte att du raderar en mapp där innehållet ligger kvar om du inte i FTP programmet går in via Tools - Options och kryssar i rutan under General: "Allow deletion of non-emty folders" kryssa gärna i rutan "Allow files and folders to be moved" också så kan du flytta mappar och innehållet i mapparna redan på servern och behöver inte ta bort och lägga till om något hamnar fel.

Om du fortfarande inte får bort mappen gå in i den då och radera allt innehåll först och gå sedan ur mappen radera mappen efteråt.

 

Var faktiskt inne och tittade på din sida för att se om du fixat till problemet precis nu. :)

Såg att allt utom bildmapparna var borta men "orginal" sidan fanns kvar att titta på.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:thumbsdown:

 

Hej Tunna!

 

Nu har jag försökt allt du har föreslagit och lite till, men det finns ingen möjlighet att få bort image mappen och Ola´s färdiga, vilka ligger och bromsar den riktiga sidan, titta på sidan sanna-horn.com klicka på image

och därefter på Ola´s färdiga, den riktiga sidan, vilken jag vill skall publiceras är original 1, 1 oktober.

Den enda tveksamheten är vilken E-postadress jag skall skriva i General, jag har försökt med den som var förvald, men dessutom min ordinarie adress, även w1.500.@telia.com........

Image mappen med ola´s färdiga finns inte på min dator utan den ligger på servern

 

Tack för det du gjort hittills

 

MVH

Ola

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att gå in i mappen (mapparna) på servern och radera inehållet först och sedan ta bort mappen då den är tom på filer.

 

Du måste då gå in i varje mapp och tömma dom på innehåll först och sedan gå ur och ta bort mappen.

Har du en mapp i mappen så måste den först tömmas på innehåll och sedan jobba dig utåt så att säga.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Tunna!

1: Jag vet inte hur man gör för att ta bort dom från servern (Du måste ha klart för dig att jag är amatör på detta.)

2: Problemet är att när jag tar upp mappen ola´s färdiga så är där inget av det som finns på hemsidan av idag dvs ett antal bilder och mappar, jag förmodar att det är detta du menar, för ola´s färdiga finns tydligen enbart på servarn, inte inte på WS_FTP programmat

 

Hälsningar

Ola

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojoj, här var det problematiskt. Hoppas jag kan hjälpa lite med detta inlägg (oj vad blyg ja e)

 

Målet, antar jag, är att börja om helt från början. Att radera allt som finns på ditt webbkonto och utföra detta med hjälp av wsFtp.

 

Vi börjar i den ändan.

Logga in på ditt FTP-konto och vandra så djupt ned som möjligt i mappstrukturen. I den mapp du då står ska enbart finnas filer.

Radera allt i denna mapp.

Gå tillbaka ett steg i mappstrukturen och radera den mapp du nu tömt.

Upprepa detta tills du befinner dig i rooten för din domän.

 

Nu bör ditt konto vara tomt.

 

 

Efter detta är väl målet att lägga upp din hemsida igen, med korrekta sökvägar osv, det var väl problemet från börjat - att det inte stämde?

Kontrollera innan du skickar att sidorna fungerar lokalt på din hårddisk. Vet inte hur det fungerar i FrontPage, men där borde det gå att ställa in var rooten på din site finns och "beräkna" alla sökvägar uitfrån denna rot.

 

Testa att skicka upp en liten del av dina sidor, för att se om det fungerar förts, ta sedan resten.

 

Ok, om det jag beskriver i början inte fungerar - ta en titt i min användarinfo och skicka mig ett e-post med ditt användarnamn och lösen och ftp-adress så kanske jag kan rensa upp på ditt konto åt dig. (jag lovar att inte missbruka förtroendet, du kan ändra lösen efter det att jag hjälpt dig)

 

ELLER!

Är din adress inte spridd ännu? Är det en helt ny sida? Registrera då en helt ny adress hos Telia och döda och begrav denna gamla. Du får ha upp till 5 sidor á 10 MB hos Telia om du har bredband hos dem.

 

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken version av WS_FTP har du?

Hittade du inte den inställningen jag pratade om i inlägget den 31:a oktober?

 

Det skall finnas en inställning som gör att du kan radera mappar på servern även om den är full med andra mappar och filer.

 

Den inställningen hittar du om du går in i menyn Tools och går ner till Options.

Under fliken General finns en kryssruta för att tillåta radering av mappar även om det finns något innehåll i den.

Den rutan heter Allow deletion of non-emty folders, om du kryssar i den så skall du kunna radera mapparna utan att tömma dom först.

 

Bifogar bild på hur fliken med kryssrutorna ser ut.

 

I annat fall så för att snabbt komma igång igen så kanske du skulle ta Monshi's erbjudande så kan han radera åt dig och du kan sedan tanka upp sidan på nytt, men det är klart då har du ju samma problem nästa gång så det är kanske bättre om du lär dig hur du skall göra?

 

Monshi's beskrivning på hur du raderar på servern var annars väldigt utförlig så om du följer den så borde du lyckas.

Tänk bara på att det är i servern du skall jobba med raderingen och strukturen, hur det ser ut i dina lokala mappar på din dator kan du reda ut när det är dags att tanka upp sidan igen.

Tunna/

 

 

 

[bild bifogad 2004-11-02 18:01:33 av Tunna]

639270_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

NU är problemet löst, men felet var något helt annat.

Jag har haft en måg här idag, som har hjälpt mig.

Han, som jag, konstaterade, att hur vi än gjorde när vi skulle deleta image/ola´s färdiga, så visades en helt tom mapp men svaret vi fick var, samma som hela sista veckan, mappen är ej tom.

Efter ca 1 tim böjade L-G att improvisera och tillsammans lyckades vi konstatera att i GENERAL hade jag döpt EN DEL av mappen med fel namn.

Detta innebar att ca hälften gick att få bort, sedan var det bara att fortsätta och han konstaterade så småningom att jag döpt en mapp med ett EXTRA mellanslag i namnet, när vi sedan döpt om mappen, var problemet löst.

Orsaken var alltså, två av varandra, oberoende fel,

 

Den stora frustratioen har varit att mappen har visat att den varit tom, men att jag ändå fått svaret att mappen är ej tom, trots att jag på servern har kunnat se alla filer, mappar och bilder.

 

Nu är jag lycklig.

Se gärna på sanna-horn.com. Det är bara lite småfix kvar.

Tack för all hjälp

MVH

Ola

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det fungerade tillslut. :thumbsup:

 

Skall gå in och titta på resultatet när du filat vidare lite till på sidan.

Lycka till med resten.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...