Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Error 401.3 efter omändringar...


Mic

Rekommendera Poster

Hej alla.

 

Efter att ha gått igenom lite NTFS-rättigheter och konton på en server så får jag plötsligt HTTP 401.3 på kataloger som jag tagit bort IUSER på.

 

För att förklara: Jag har en katalog som heter root med ett antal underkataloger. IUSR har läsrättigheter på root men bara på en del underkataloger. Detta funkar fint. På de underkataloger där jag plockat bort IUSER så har jag tidigare fått upp en loginprompt i webläsaren, och loggar man då in fel så blir det 401.3-fel.

 

Nu får jag 401.3 direkt utan prompt helt plötligt efter denna genomgång av rättigheter som jag gjort. Vad gör man för att få tillbaka det? Varför säger den 401.3 direkt??

 

Jag har testat att i IIS Manager ta bort anonymous login på berörda kataloger (integrated Windows authentication är ibockat också) men då får jag 401.2 istället.

 

Högst irriterande... :-(

 

På underkataloger där IUSR är borta har Administratörer, Network Service, System samt en skapad användargrupp behörighet i på NTFS-nivå. På root-katalogen har även IUSR läsrättigheter. Root ärver inget uppifrån.

 

Edit: om jag från serverns webläsare anropar sitens externa adress (dvs inte localhost) så funkar det utmärkt...

 

Edit2: Det verkar som att det bara är datorer "utifrån" som inte får upp prompt, från LAN:et får jag prompt.

 

Edit3: Verkar bara vara VISSA datorer utifrån som inte får upp loginprompt, vad krävs eg för att man ska få det?

 

[inlägget ändrat 2004-10-29 15:46:08 av Mic]

[inlägget ändrat 2004-10-29 18:22:15 av Mic]

[inlägget ändrat 2004-10-31 21:24:39 av Mic]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...