Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Detta är mycket märkligt


| Johan |

Rekommendera Poster

Hej alla!

Jag har en databas som jag lagrar information i. Detta gör jag med hjälp av en sida med ett formulär. Det finns ett fält som rätt mycket text massa ska in i så jag har i en kollumnen i databasen datatyp PM. Mitt problem nu som jag har upptäck är att när jag har lagrat information i den kollumnen så presenteras den bra på en annan sida när man hämtar informationen i databasen precis efteråt. Men kollar man på presentationen dagen efter så är den borta? Är det ett databas spöke som raderar eller? Skämt och sido vad kan vara fel? Plats på webbhotellet eller nåt sånt eller ska jag ändra datatyp på kollumnen? Om jag ändrar till text kan jag bara få 250 tecken.

 

Tacksam för svar!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har du kollat direkt i databasen att värdet verkligen ligger i databasen?

Alltså inte genom dina asp-sidor som hämtar upp grejerna, utan just - i databasen.

 

ASP har ett fel som gör att (i varje fall i Oracle) så kan den inte hämta upp Long varchar-fält, utan där måste man skapa en procedur som hämtar fältet in till en variabel som du sen kan läsa från.

 

I SQL server så kan den hämta värdet - men man kan bara anropa rs-variabeln en gång, nästa gång har den tappat värdet. Man får alltså lägga över den i en tempvariabel första gången och sen använda tempvariablen.

 

Kanske är det något sånt här du råkar ut för?

 

/J

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...