Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med att komma åt en mapp med XP


KorvKalas

Rekommendera Poster

Jag har två win XP installerade på två olika partitioner och nu behöver jag komma åt my documents som ligger under en profil som är skapad med det andra XP. Det står att jag inte har tillgång till den mappen.

 

Går det att lösa på något sett förrutom att starta upp med det andra XP?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte om du skapar samma användare och lösen på båda?

 

Varför gör du på detta vis?

 

Skapa en mapp som inte ligger under profil som du lägger i de dokument du vill _dela_.

 

 

°±°

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att jag har två st XP är för att det XP som ligger på c: har det hänt något med och det vägrar att starta.

Då installerade jag XP på en annan partition för att kunna bränna ner alla filer som jag behöver. Men det sket sig. :(

 

Jag ska testa att skapa en användare med samma namn och lösen och se om man kan komma åt filerna.

 

 

[inlägget ändrat 2004-10-27 19:15:06 av KorvKalas]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att det kommer att fungera men jag tror att det finns en del linuxverktyg som du kan boota upp från en CD och komma åt filerna. Jag såg ett tips i någon datatidning nyligen men lyckas inte hitta det nu men det finns säker många duktiga linuxanvändare som kan ge ett tips.

 

Har du förresten försökt att köra systemkonsolen från XP-CD:n, i W2000 kan man i alla fall komma åt filsystemet om man kan administratörslösenordet?

 

Anders Malm

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det linuxverkyg tidningarna handlar om är toligtvis knoppix. Mer information om att rädda filer med hjälp av knoppix finns i tråden //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=613913 .

 

/Victor

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva med att sätta ägare till mapparna/filerna.

Se de här trådarna för anvisningar:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=627738

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=624822

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...