Benke Lkpg Posted October 26, 2004 Share Posted October 26, 2004 Hej. Jag har bråttats med mitt nätverk (LAN) i två veckor nu och det fungerar inte. Jag har tre datorer: 1. XP pro med ADSL-modem DSL-300i. Två nätverkskort därdet ena arbetar mot LAN och det andra mot DSL-modemet. 2. XP pro 3. Win98 Mitt LAN är pga gammal kabeldragning ett BNC-nätverk. Det har fungerat fint ända tills jag installerade ADSL-modemet. Jag fick då kompletera med ett nytt nätverkskort i dator 1 men jag hade massa strul i början främst egentligen bara för att jag trodde bredbandet var igång fast det inte var det. Följden blev att jag har installerat och avinstallerat tre olika kort i datorn. Det ena nätverkskortet identifieras nu som AcerLAN #4. Visar jag dolda enheter ser jag även en "miniport för schemaläggning" som sitter på et nätverkskort som inte finns i datorn längre. Jag har försökt att "städa" genom att avinstallera i enhetshanteraren men det går inte XP med på. Jag har haft nätverket hyfsat fungerande om jag tar ur nätverkskortet till ADSL-modemet och tvärt om. Idag fick jag till slut lite liv i nätverket samtidigt som bredbandet. Jag kan nu ansluta surfa från båda XP-datorerna. (Dator 3 används ej att surfa från). Det går också att spela spel, åtminstone via TCP/IP. Men fildelning fungerar fortfarande inte. Datro nr 2 syns från båda de andra datorerna men dator 1 kan ej ansluta alls och dator 3 kan endast komma åt delade dokument. Dator 1 syns inte alls från någon av de andra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.