Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

buffertproblem


ello91

Rekommendera Poster

Hej. Jag har fått problem med min skrivare (lexmark 1150) sedan jag tankade ned Windows service pack 2- När jag på nytt ska installera drivrutinerna så får jag antingen felmeddelandet att bufferttjänsten har stoppats eller att tjänsten för buffring av utskriften inte är igång. Vad göra????

 

/anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Starta kontrollpanelen och gå till administrationverktyg.

Öppna tjänster och rulla ner till något som heter Print Spooler. Se efter om den är startad. Om så inte är fallet starta den och testa igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Codriver för ditt svar! Men när jag ska aktivera tjänsten Print Spooler så får jag följande felmeddelande.

Fel: 1068. Det går inte att starta den överordnade tjänsten eller gruppen.

 

Finns det nåt jag kan göra?

/anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Print spooler är beroende av en tjänst som heter:

Remote Procedure Call (RPC)

 

Denna bör finnas i samma lista som Print Spooler. Kolla om den är startad om så ej är fallet prova att starta den för att se vad som händer...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr Codriver. Trots dina förslag om åtgärder så kommer samma felmeddelande (Fel: 1068. Det går inte att starta den överordnade tjänsten eller gruppen) upp.

 

/anders

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppenbarligen har du en eller fler tjänster som inte startar som dom skall vid uppstart av windows. Lite svårt att utreda över ett forum, men något tips till skall vi se om vi ordnar.

 

Om du högerklickar på den tjänst som inte startar och tar egenskaper hittar du igen en flik som heter beroenden. Där visas vilka tjänster som måste vara igång för att köra den tjänst du markerat. Man kan prova att "gå uppåt" för att leta vilken tjänst i kedjan som inte startar som den skall. Detta drabbar då efterföljande tjänster.

 

Jag tycker du kan prova att posta ett inlägg på forumet för windows och förklara att du inte får igång tjänsten Print Spooler efter installation av SP2. De är säkert bättra på det forumet än vad jag är på just det här med tjänster.

 

Anledningen till att din skrivare inte går är att Print Spooler måste vara igång för att du skall kunna skriva ut över huvud taget. Oavsett skrivare, och det har inte direkt med din skirvare.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...