Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trött på kanal 1,2 och 4!


Tropicana

Rekommendera Poster

Hej

 

Har under en längre tid bara haft de marksändna kanalerna 1, 2 och 4 men är lite trött på det nu och ska försöka övertala mina föräldrar till att köpa exempelvis BOXER. Är inte så insatt i historien faktiskt, det finns ju allt från VIASAT och boxer till parabol och grejer. Discovery Channel är ett krav, sedan är det inte så noga exakt vilka andra det är. Gärna många kanaler som Animal Planet m.m. bara. Jag vet att BOXER har ett paketpris på 149 kronor/månaden där man även får med lite andra kanaler.

 

Finns det fler alternativ och hur kan man göra så att alla TV appareter i huset får kanalerna, räcker det med en extra mottagare eller måste man betala 2,3 eller 4 gånger priset per månad???

 

Tack för hjälpen!

 

PS: Är förresten Discovery något att ha? Är det lärorikt i samma klass som exempelvis SVT:S Vetenskapens Värld?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste nog ha en boxer för varje TV-apparat.

 

Och discovery är som vetenskapens värld, fast hela tiden :)

 

Det är endast Discovery science som sänder dygnet runt och så sänder dom i 6-timmars block, dvs börjar klockan 09:00 sänder program i 6 timmar sen börjar dom om igen. Dvs klockan 15:00 och 21:00 så visar dom samma program som visades klockan 09:00 och 6 timmar framåt, iaf på vardagar.

 

Ska man klaga på något så är det väl ovanstående + att dom sänder reklam onödigt ofta. Är det ingen som köpt reklam så visar dom reklam för kommande program eller små snuttar om nånting, men många avbrott blir det...:(

Sen envisas dom med att sända enbart vissa program i oändlighet, tänker på t.ex. "Ljussken över Phoenix" ett program om UFO som inte ens var nån höjdare första gången man såg den. Den har väl gått varannan vecka nånting nästan hela det här året. Medans andra program bara sänds en dag (helg oftast) och missar man det så kan man få vänta så länge att man glömmer bort dom om man inte slaviskt håller koll på dom i TV-tablåerna.

 

Men i det stora hela är det värt pengarna man betalar extra för att se dom.

 

Detta gäller Discovery Channel, Discovery Travel & adventure, Discovery Civilisation. Sen finns det nåt som heter Discovery Mix som sänder mixade program från alla ovanstående och Animal planet.

 

Jag har Comhem. Om du kan få det så är det ganska bra med 8 favoriter, då kan man byta ut kanaler när man tröttnat på dom.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är definitivt ingen expert på TV, men i ditt fall skulle jag i alla fall börja med att snacka med någon lokal TVhandlare om vad som är lämpligast. Det är skillnad på marksänd TV, kabelTV och satellitTV. Dom vet ju i alla fall vad som är lämligast där du bor. Du kan sen välja utifrån den förutsättningen.

Sen kan det kanske vara lite dålig taiming just nu. Där jag bor har vi Comhem kabelTV och dom håller på att uppgradera sitt nät till digitalTV. Exakt vad det innebär vet jag inte ännu, men det verkade som om det skulle bli fler kanaler än nu i alla fall och då utan att behöva köpa någon box, om jag har fattat det hela rätt. Jag bor i Sthlms län, så det dröjer rätt länge innan dom analoga signalerna försvinner hos oss.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren båda två! Synd bara att man behöver en boxer till varje TV, går det inte att dra kabel. I och för sig blir det nog lättare att betala 700 och köpa en modul än att dra massa sladdar men då återstår frågan, behöver jag betala 3 dubbla månadspriset om jag har 3 boxers eller räcker det att man betalar extra vad gäller själva apparaturen?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

behöver jag betala 3 dubbla månadspriset om jag har 3 boxers eller räcker det att man betalar extra vad gäller själva apparaturen?

 

På deras hemsida får man inget svar:

http://www.boxer.se/?page=859&display=3153:2759&faqid=1707#pagetop

 

Men du kan ju fråga dom direkt så borde du få rakt svar:

 

http://www.boxer.se/?page=1017

 

bmhson skrev:

Exakt vad det innebär vet jag inte ännu, men det verkade som om det skulle bli fler kanaler än nu i alla fall och då utan att behöva köpa någon box, om jag har fattat det hela rätt

 

Jag var analog kund hos Comhem förut. Det som hände var att jag fick byta ut den analoga boxen mot en digital. Och det blev en jäkla massa kanaler och välja på. Om du förstår utländska så finns det en massa arabiska, turkiska, italienska, ryska polska och en del andra språkliga kanaler att välja på också. Vad gäller bildkvaliten så var det inget jag ramlade av stolen för. Jag tycker att brorsans Viasat är mycket, mycket bättre kvalitet.

Jag rekommenderar "8 favoriter" det är rimligt pris på den och så kan man ju byta ut dom kanaler man tröttnat på när man vill (ej filmkanaler då förståss)

Kanaler utöver "8 favoriter" eller grundutbudet kostar runt 40kr i månaden.

 

 

[inlägget ändrat 2004-10-25 03:16:02 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bor i villa men man kanske kan skaffa Comhem där med? Ska kika på det i alla fall, tack för alla svaren och naturligtvis blir det poäng Pentti H, ha de så kul med TV tittandet!

 

(När vi ändå snackar om program, var det någon som såg Vetenskapens Värld 20:00 - 21:00 idag? Vad var det egentligen för speciellt med hur den där bron i Mostar vad uppbyggd, de kallade den helt otrolig, fantastisk, enastående m.m.?. Vi snackar om en bro på kanske 20 meter som jag inte hade klarat av att bygga men samma typ av bro finns ju i bredare, längre och mer avancerade format! Jag förstår att bron hade en symbolisk betydelse men det är själva uppbyggnaden av den jag menar..., någon som vet?)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...