Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går det att använda vodafone kort i tre mobiler?


zundapp88

Rekommendera Poster

Eftersom tre använder sig av vodafone till sina telefoner när man använder gsm-nätet. Borde det inte funka att stoppa i ett vodafone pre-paid kort i en tre mobil då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom tre använder sig av vodafone till sina telefoner när man använder gsm-nätet. Borde det inte funka att stoppa i ett vodafone pre-paid kort i en tre mobil då?

Det går inte eftersom SIM-korten ser olika ut. 3G-korten är större än 2G-korten.

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, korten ser likadana ut.... och det fungerar bra med ett 2G kort i en Z1010 eller annan 3G lur.....

 

Tvivlar dock på att du kan köra Vodafone, telefonen lär vara låst så du enbart kan köra Tre kort i den.

 

Men å andra sidan finns det "snälla" människor som låser upp din telefon mot en mindre summa pengar... ex www.mumien.se ...

 

 

[inlägget ändrat 2004-10-24 12:15:17 av Anders...]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta Dune, men hur har du kommit fram till detta påstående att det inte fungerar med "vanliga" Vodafone sim-kort i en 3G telefon såsom Z1010?

 

Har du provat själv?

 

Det fungerar alldeles utmärkt att ta ett Telia, Tele2Comviq eller Vodafone GSM sim-kort och använda (om den inte är operatörslåst till 3 eller annan)

Det som kan hända och säkerligen kommer att hända är att 3G telefonen (Z1010 ev andra också) ibland går över till 3G nätet för att se om den kan använda det vilket gör att man bara kan ringa SOS-Samtal innan den "hittar" tillbaks till GSM-nätet.

 

Dessutom, för gamla sim kort fungerar inte heller då de kräver en annan spänning (har för mig att de gamla är 5V och nya 3V) men är samma sak med nya GSM-telefoner.

 

 

Ang upplåsning:

Kan tilläggas att i Stockholmsområdet finns det flera företag som låser upp dessa telefoner och andra märken också. Man behöver inte skicka ner allt till www.mumien.se

 

Ta en titt på http://solnamobilservice.com också...

 

 

//Niclas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta Dune, men hur har du kommit fram till detta påstående att det inte fungerar med "vanliga" Vodafone sim-kort i en 3G telefon såsom Z1010?

 

Har du provat själv?

Hej,

 

I tidernas begynnelse - eller en vecka efter att 3 hade öppnat sin affär i Göteborg så travade jag in där, nyfiken på vad som kunde erbjudas. Såklart hade jag en mängd frågor, bland annat om det gick att använda "gamla" kort i 3:s mobiler. Svaret jag fick då var att det inte gick pga storleken...

 

Så nej, jag har inte provat själv - my bad. Eller 3:s bad som gav mig fel information.

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok då förstår jag var det kom ifrån.

 

Det går alldeles utmärkt att använda andra kort i telefonen. Det som krånglar är tydligen att Comviq Kontant använder ett "enklare" (billigare?) kort till sina kontantkort som inte klarar utav de nyare telefonerna, 3G.

 

//Niclas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är telefonen låst till tre så går det inte.

Testade mitt Vodafone PRE-PAID i Z1010 innan jag skickade den till Munien. Men det är telia jag ska köra sen när den kommer tillbaka...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...