Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kökschefen trodde bäst var sämst. :-)


Kristianstad

Rekommendera Poster

Hejsan,

 

Nu ska jag berätta en sak som är 100% sann och som hände igår.

 

Jag går på ett gymnasium i Kristianstad, tredje året. Vi har haft relativt god skolmat i ettan och tvåan, men nu under höstterminen i trean har den varit under all kritik. De har haft de mest märkliga maträtterna och det har inte varit ett speciellt roligt urval.

 

Elevrådet tog intitiativet till ett matråd och jag blev en elevrepresentant. Det äter runt 1600 personer varje dag på detta ställe.

 

 

Följande kom fram på mötet:

 

För några månader sedan fick vi ut en enkät där vi skulle rangordna olika maträtter efter vår egna smak - allt för att göra bra till bäst. Listan sammanställdes, men den ansvarige förstod inte listan korrekt utan vände upp och ner på den. De mindre goda rätterna kom högst upp i deras ranking och de goda rätterna kom längst ner. Kökschefen såg till att tillaga efter det hon trodde var vår uppfattning. Alla maträtter som inte så många tycker om kom mycket ofta.

 

- Jag tycker det är konstigt att det var så många som gillar levergryta, bruna bönor och ärtsoppa. Det verkar vara nått som är fel för det är inte så många som äter, sa kökschefen varav alla i mötet inklusive jag började gapskratta.

 

 

 

Ja jösses... Vad har ni för kommentar?;)

 

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

[inlägget ändrat 2004-10-21 20:18:40 av Kristianstad]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni ska vara glada!!

 

Era åsikter påverkar helt klart skolmiljön!

 

Ni har makt!

 

De bryr sig om Er åsikt!

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har visst hänt på andra håll att de tagit bort den mat som eleverna älskat mest, bara för typ att "det gick åt för mycke". Så "misstaget" med enkäten var nog fullt avsiktligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur rangordnade ni?

Hörde nyss från dottern som läser utbytesår i Österrike. Hon fick 2:a på ett prov. Kanon, tyckte hon. Vaddå, tänkte jag, som mindes min gamla betygskala, där 5 var topp och 1 var IG. I Österrike är 1 topp och 5 IG. Var kökschefen från Österrike eller från 50-talet? ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...