Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dålig bildkvalitet


Magnum2000

Rekommendera Poster

Jag använder en Sony DCR-HC14E. När jag för över film från kamera till PC med USB, så försämras bildkvaliten. Jag har fångat video med både MovieFactory och Windows Movie Maker, men båda sätten blir lika dåligt.

Kan det vara inställningsmöjligheter i programmen som jag skall hitta eller skall jag prova med FireWire i stället?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt spelar det roll om jag använder USB eller Firewire. Kapaciteten skall väl vara tillräcklig i båda fallen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, kapaciten är tillräcklig men kameran gör om signalen till "sämre" när du kör via USB. Det är bara så och går inte att göra något åt.

 

Kör med FireWire (I-link).

 

Ha det bra,

A.C.Magic

-------------------------------------------------------

Two things are infinite: the universe and human

stupidity; and I´m not sure about the universe

(Albert Einstein)

-------------------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga tillverkarna.

 

FireWire används för att skicka över det som är inspelat på bandet (DV-video), USB för att skicka över filmen hårdare komprimerad. Gissningsvis utnyttjar man inte mer än USB 1 för kompatibilitetens skull.

 

Men nog skulle det gå bra att skicka DV-video med USB 2, det är ju ändå "bara" 3,6MB/s eller så.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Sorry!! Detta handlar inte om Dålig bildkavalitet...

 

Jag har bara en fråga om Föra över filmen till datorn eller DVD...Jag har oxå en Sony DCR-HC14E, men jag fattar inte hur jag ska göra det...Kanske man kan få lite hjälp???

 

 

Tack på förhand!!!

 

/Rimmer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...