Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skrivskyddade bilder på DVD RW


mattiaslarsson99@hotmail.com

Rekommendera Poster

mattiaslarsson99@hotmail.com

Hej!

 

Provade i ett annat forum men hoppas på bättre respons här.

 

Tog backup på lite filer innan omformatering av HD. Problemet uppstod när jag skulle kopiera tillbaks bilder till HD. Det visade sig att en del av bilderna var skrivskyddade och då kan jag inte kopiera dem till hårddisken igen. Det går ju inte att ta bort "bocken" för skrivskydd i och med att de är brända på DVD.

 

Finns det något att göra?

 

Mvh Mattias

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt problemet. Att de är skrivskyddade betyder väl bara att du inte kan ta bort dem från DVD:n igen vilket är ganska naturligt. Däremot borde det väl gå bra att kopiera (inte flytta/move) Om du sedan inte vill ha de skrivskyddade på hårddisken så är det bara att ändra där. Eller missar jag något?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag håller med Johan A. Alla bilder på CD/DVD är ju skrivskyddade, per automatik s a s. Det går alldeles utmärkt att kopiera dom till hårddisk, men om du sen vill redigera och spara kan du råka ut för att du måste döpa om filen och spara som med nytt namn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mattiaslarsson99@hotmail.com

Hej igen!

 

Ja, det kanske inte är det som är problemet, jag vet inte. Felmedelandet jag får är: "Det går inte att kopiera *.*. Det går inte att läsa från källfilen eller källdisken". Och ibland blir meddelandet: "Det går inte att kopiera *.*. Datafel (CRC-fel, Cyclic Redundancy Check". Men jag har kopierat visa bilder från den DVD;n så det är inte någon logik i det tycker jag. Visa som jag har kopierat tidigare går inte nu längre!

 

Några andra funderingar?

 

Mvh Mattias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har du provat kopiera filer från skivan på en annan dator? Eller kanske en annan DVD-spelare?

 

[inlägget ändrat 2004-10-30 10:58:51 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mattiaslarsson99@hotmail.com

Nej, det har jag inte, det kanske kan vara en ide. Ska prova på en annan dator och se. Tack!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en s k vild gissning! Jag har ingen DVD-brännare, men på min CD-brännare, med programmet Roxio Easy CD Creator måste man på slutet antingen avsluta bränningen och då skapas det filer.. eller kan man låta sesssionen vara öppen. Då går det inte att läsa från en vanlig CD-läsare, men däremot från själva brännaren. Har du provat att läsa av från själva brännaren? Om det har blivit något fel vid skapandet av filerna, tänkte jag??

 

I och för sig har jag råkat ut för att t ex ett av många brända teckensnitt inte "godkänns" när jag försökte kopiera tillbaks det och att några bilder inte gick att föra över, medan andra gjorde det, så det kan väl bli fel ibland också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...