Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återkalla mail


and_eri

Rekommendera Poster

Hejsan

Har lotus notes 5.0.11

 

Finns det någonstans där jag kan återkalla skickade mail?

 

Jag hittar inget i hjälpen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är de redan skickade så går det inte, vad jag vet.

 

Har du jobbat Offline så ligger de i 'Sent', du kan radera dom därifrån.

 

 

//Perrin

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet finns det inget sätt i nåt e-post program som kan återkalla ett mail.

Ett vanligt missförstånd är att användarna i t.ex Outlook tror att mailet verkligen återkallas medan det egentligen bara går ut ett meddelande att användaren ångrar sitt utskick.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett vanligt missförstånd är att användarna i t.ex Outlook tror att mailet verkligen återkallas medan det egentligen bara går ut ett meddelande att användaren ångrar sitt utskick.

 

Inte helt korrekt, om man som mottagare klickar på meddelandet där användaren ångrar sig, så försvinner både det och det ursprungliga meddelandet, i alla fall om man inte hunnit läsa det. På så sätt kan man säga att det återkallas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns även i Lotus Notes 6.

 

BI

 

Har inte programmet här nu så jag kan inte säga var i menyeran den finns med den finns.

 

 

[inlägget ändrat 2004-10-28 09:21:39 av BI]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

zoltan hemlock

Det går INTE att återkalla mail i Lotus Notes som man har skickat direkt via servern. (Det enda sättet är när man är "icke uppkopplad" till servern, och manuellt öppna mail.box och deleta mailet.)

 

Men det är ju en ganska enkel funktion som man kan skriva själv som designer och implementera i mailsystemet... om man behöver.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...
Men det är ju en ganska enkel funktion som man kan skriva själv som designer och implementera i mailsystemet... om man behöver.

 

Menar du att man kan själv kan "designa" en återkallningsfunktion?

Hur gör man det i så fall?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...