Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Roger Lindholm

Linux Färsking

Rekommendera Poster

Tjohej!

Tänkte installera Linux på min lilla burk för första gången. Undrar bara om det är något speciellt man bör tänka på för att undvika nybörjarmissar?

Kan ju nämna att jag har W98 på C:, innebär detta någe problem?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapade en Linux partition på 1200 meg med hjälp av Partition Magic, jag borde alltså ha skapat en till för swappen antar jag. Hur stor bör då partitionen för swappen vara? Jag har sammanlagt 8 gig på mina två hds så de e inge problem me space.

Tänkte ha kvar W98 på C driven som innehåller en partition. På min D drive ligger det nu två dos partitioner och en linux partition. Så jag bör alltså skapa en till linux partition på denna för swappen, eller?

Jag har iof en till dator där jag kör NT4 med IIS eftersom jag vill lära mig ASP. Men om IIS finns till Linux skulle jag iof kunna blåsa den å installa Linux påren.

Skulle få hjälp med lilo av en polare som strulat med linux ett tag, så det går nog vägen.

Kan tyvärr inte ta bort winblows eftersom jag är en fanatisk Quake galning. Dessutom ere en del annan mjukvara som är nödvändiga för att jag ska kunna sköta mitt jobb som bara fungerar på win32 plattform.

Vill i alla fall tacka för din hjälp till en nybörjare i nöden. Men det skare bli ändring på, snart kommer jag rula på Linux :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...