Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Finn Tre fel eller fler...


Tjohooo

Rekommendera Poster

Jahaja, då blev man en 3G användare för första gången, kontantkort och en SonyEricsson Z1010 för knappa 1300kr från bolaget Tre. Det som från början var klippet har utvecklats till fiaskot.

 

Att prenumera på deras musik/sport/nyhets tjänst för 49kr/månad går ej med kontantkort, jag såg nog inte det finstilta och får väl skylla mig själv. Däremot går det bra att pynta upp en femma för en nyhet, trots att jag får en hel tidningen för en dryg tia runt hörnet?!

 

På Tre:s portal har jag lyckats komma in på ett par tre gånger av ett oändligt antal försök. Jag bor trots allt mitt i Malmö och bör ha god täckning.

 

Skicka MMS är det inte på tal om, dem studsar in i utkorgen för att därefter lämna ett felmeddelande, nätproblem eller nåt liknande.

 

Ladda upp pengar till kontantkortet går ej, går ej heller att få saldot på den samma. Nätfel kommer det vackert upp.

 

Lägga in ett externt e-post konton går ej, kommunikatonfel blir svaret.

 

Ringa till kundsupporten är meningslöst, har testat fyra till fem gånger, efter 30 minuter lägger jag på utan svar. En gång lyckades jag komma fram efter ca 45 minuters väntan förra fredagen, får till svar att dem har tekniska problem.

 

Jaja, jag har fått ett gott första intryck av detta 3G, jag har kanske för höga krav...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Welcome to the wonderful world of 3. Har levt med detta sedan jag hoppade på för att sänka mina månadskostnader. Visst är det billigt, men fungerar gör det inte. Numera är det två telefoner som gäller 3s klump ifall någon skulle lyckas komma fram på den och en GSM för att kunna ringa...

 

Hade jag anat innan att det var så sunkigt så hade jag aldrig bemödad mig att testa. :(

Numera

/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist att det inte fungerar. Var själv på väg att köpa en Z1010 från tre. Om jag gör det kommer jag genast att låsa upp den, så man kan köra en annan operatör i den. För 1250kr för en Z1010 är billigt som bara den...

 

sen kostar upplåsningen ca 300 kr och man är fri att välja operatör....

Kanske något du ska tänka över med tanke på din situation....

 

 

/A...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom, jag får också skylla mig själv, läste jag deras villkor på reload på torsdagen, köpte på fredagen och upptäcker nu att dom bytat villkor till nåt jä.... bondfångeri villkor. Köpte till sambon, hon ringer knappt, så jag tyckte det var en kalas idé och köpa en 3 nalle med kontantkort iom jag själv har abonnemang på 3 (man ringer "gratis" till varandra). Misstag!! Kostar 199:- i månaden för att behålla nummret, iofs laddas ju kortet med pengarna, men om man ringer lite är detta en idiotgrej. Blir faktiskt mycket billigare om man löser ett abonnemang. Jag har tyckt bra om 3 innan, men nu är jag förbannad. Medveten strategi att lura kunderna, att samma dag man dumpar priserna på kontatantkortstelefonerna, bytar man villkor drastiskt.

 

Jag vet, man skall alltid läsa villkoren, vilket jag gjorde, senast dagen innan jag köpte, och då handlade det om ett "vanligt" kontantkortsvillkor, iofs till ett annat pris för telefonen. Och sä skryter dom på sin site att dom, som första mobiltelefonoperatörsföretag, skrivit under något avtal/villkor med konsumentverket att hålla låga priser, bah. Bondfångeri kallar jag det, finns säkert någon detta gynnar, men inte är det dom vanliga kontantkortskunderna.

 

/Mvh Håkan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om de passade på att ändra villkoren samtidigt som själva nallen blev "billig"? När den kostade 7.000 eller så (en vecka sen) såg jag då inget krav på att man var tvungen att fylla på varje månad.

 

Oerhört dumt. Alla "vet" ju hur kontantkort fungerar...

 

Så dumt att det nästan känns motiverat att få Tre att subventionera en dyr nalle till mig som jag sen låser upp på annat håll. Bara för sakens skull.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tänka mig att den servicen gäller reload kunderna, alltså dom som redan har ett "äkta" kontantkort. Vi fåntrattar som gick på deras fint får nog allt nöja oss med "bondfångerikortet". Eller som någon skrev, låsa upp den på annat håll för att bli fri.

 

 

/Mvh Håkan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med andra operatörer?

Bor i Härjedalen så något annat än telia är inte att tänka på.

Funderade på att köpa en Z1010 för 995kr och sen låsa upp den hos mumien och sen köra telia refill på den.

 

Nån som testat detta, fungerar det bra?

 

Har mest hört gnäll om 3, inte så mycket om telias 3G (vilket är förvånande med tanke på hur mycket det brukar gnällas om telia)

[inlägget ändrat 2004-10-21 13:29:12 av Mattias C]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...

 

Jag gav helt enkelt upp efter fyra veckors strul med Tre, dem skyllde på problem med dataftrafiken, men släpper man ut ett erbjudande så bör man väl åtminstone fixa till ens egna strul. Vad förväntar dem sig av mig som kund, att jag ska acceptera att det mesta inte går, trots dyra och fina reklaminslagen i tv och press? Det var knappt man kunde ringa ut från telefonen då endast nödsamtal kom upp titt som tätt, detta trots att jag bor nästan mitt i Sveriges tredje största stad.

 

Jag är/blev otroligt besviken på deras tjänster. På fyra veckor lyckades jag skicka ett MMS, ladda ner e-posten gick två gånger, ringa vídeotelefoni var bara att glömma, komma in på deras portal gick några enstaka gånger och där möts man av svindyra nyheter m.m. m.m. Droppen kom när jag tydligen missförstog att man bara köper samtalstid när man laddar upp värdebeviset, man måste även ladda upp pengar för att kunna skicka sms o.s.v.

 

Ringer jag inte upp samtalastiden inom en månad och köper nytt värdebevis så stryks minutrarna. Kalla det för kontantkort är nästan pinsamt. Jag låste upp telefonen (Z1010) i en butik för 200kronor, kastade sim kortet från Tre och nu har jag i stort sett inga problem.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja.. Har man köt sin 3mobil med kontankort för över 4 veckor sedan får man låsa upp den.. Har man köpt den inom 4 veckor BÖR man känna till villkåren! Ni har väl skrivit på dem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Köpte min telefon samma fredag förmiddag som Tre körde igång sin drive, dvs SE 1010 m kontantkort för 1500kr. Läste om villkoren på Internet på morgonen, då stod det inget om det värdelösa kontantkortet.

 

Dem blev man varse om veckan efter, vilken blåsning. Ringde kundtjänst och klagade, dem sade att säljaren måste ha upplyst mig om dem nya villkoren. Säkert, vi sade bara hej och tack till varandra.

 

Så efter fyra veckors strul med datatjänster gav jag upp, låste upp telefonen, kastade sim-kortet och tecknade ett abonemang hos Comviq, säga vad man vill om Comviq, men deras tjänster fungerar i alla fall...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...