Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Löst tråd...


Mossberg

Rekommendera Poster

Hur vore det att lägga in en funktion som sätter en tråds status som löst?

Har sett detta på andra forumsidor o det är smidigt när man letar efter en lösning till ett problem.

 

Vad tycks?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju finnas flera lösningar till ett problem, dessutom kan ju den ursprungliga trådskaparen enkelt skriva ett inlägg typ: Tack! Detta löste mitt problem! Jag håller alltså inte med.

---

Lift up the receiver

I’ll make you a believer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan hålla med om att det skulle kunna vara till stor hjälp för just sökfunktionen att kunna välja status=löst, då många trådar aldrig kommer fram till en fungerande lösning och därför är totalt ointressanta som sökresultat.

 

Sedan spelar det ingen roll om det finns en eller flera lösningar, och inget hindrar att man spinner vidare på en tråd trots att trådskaparen är nöjd för sin del.

 

[inlägget ändrat 2004-10-19 13:04:13 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den funktionen fungerar aldrig på öppna forum, oftast så markeras fel svar som det som är rätt, och inte helt ovanligt är att icke fungerande svar markeras som lösningen.

 

 

nä, :thumbsdown: :thumbsdown:

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju finnas flera lösningar till ett problem...

 

Jo, visst finns det ofta olika lösningar, men som A M skriver så borde det vara upp till skaparen av tråden att avgöra när problemet är löst.

 

...dessutom kan ju den ursprungliga trådskaparen enkelt skriva ett inlägg typ: Tack! Detta löste mitt problem!

 

Då måste man ju gå in i tråden för att läsa detta...jooobbigt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.tek-tips.com/ har ett smidigt sätt att sätta stjärnor på ett enskilt inlägg. Lite grann som vårat poängsystem men tydligare bundet till inlägget. Nu kan man inte söka på bara stjärnmarkerade inlägg men det går att sortera på antalet stjärnor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...bara för att det inte fungerar i andra forum innebär inte att man inte kan diskutera fram en lösning som skulle kunna fungera här.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poäng i Eforum har väl kanske inte alltid så mycket att göra med om någon har blivit hjälpt eller inte. En rätt stor andel poäng sätt för att "jag tyckte om ditt inlägg", typ.

 

Men kanske man kunde begränsa sig till de poäng som trådskaparen delar ut?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon form av hjälp för sökmotorn att hantera sökningar bland trådar kanske går att skapa. Någon form av trådbetyg.

 

Enda klara nackdelen.... men vänta skrev jag inte något liknaden nyligen? Jo läs detta inlägg:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=632050#632300

 

Med andra ord - en FAQ som baseras på användarnas värdering av tråden. Risk för konflikt med poängsystemet. Denna värdering av trådar kan även hjälp sökmotorn.

 

OCH - ett riktigt BRA förslag från min sida apropå sökmotorn:

Gör det möjligt att söka på trådar! Nu kan man få flera träffar på samma tråd om man sökningen hittar flera träffar i tråden vilket inte ger någon bra överblick över sökningsresultatet.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...