Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bra program för att se film...


k043

Rekommendera Poster

Vad finns det för bra program för att se på film som är snabbt och tar upp lite minne.... jag använder nu vlc men finns det nåt bättre?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo där fanns en under Windows version, men den saknar grafiskt interface och man måste ladda sina filmer från dos-prompt.

 

Med andra ord ännu en superkul Linux-kille som vill visa att han kör minsann nåt annat än Windows, genom att tips folk om Linux-program trots att det är högst sannolikt att de kör Windows. Och givetvis utan att nämna att det är för Linux.

 

Nu fanns det ju förvisso en Windows-version men den är för teknisk, komplicerad och helt enkelt för nerd-gay för en normal användare. Således helt oanvändbar.

 

Nån mer som har tips? Grafiska Windows-filmspelare som helst inte har tusen skin och äter internminne vid uppspelande av en film. Letar precis som trådskaparen efter något så enkelt, men ändå så svårt att hitta.

 

Ola

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag använder nu vlc men finns det nåt bättre?
Av ren nyfikenhet, vad är inte bra med vlc? Jag tycker verkligen att det är det bästa som hänt sedan winamp... eller nåt. Kanske inte riktigt men varför vara missnöjd? Vad saknar du? ;D

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu igen tipsar jag om Zoomplayer. Om den är bättre eller sämre än andra låter jag vara osagt, jag gillar den. Det räcker för mig

 

Gratisversionen klarar allt* utom uppspelning av DVD, för det får du betala en slant. Värd att testas.

 

 

http://www.inmatrix.com

 

 

* vissa funktioner är begränsade i gratisversionen, men inget som påverkar uppspelningen av filer från din hårddisk.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med Dune, VLC är det bästa som hänt på väldigt länge. Den har ju verkligen allt, det enda jag ibland kan sakna är möjligheten till att redigera en playlist när jag spelar mp3-låtar med den...

---

Lift up the receiver

I’ll make you a believer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alexander Lund

Mplayer är världens bästa spelare... till windows är den såså om man jämför med linux/MacOS men fortfarande ett bra alternativ...

 

Att det är högst osannolikt är ju tveksamt. Många idag har faktiskt dualboot!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I världens bästa spelare måste man sitta vid en dos-prompt och manuellt ladda filerna. Vad är det som är bra med det?

 

Ola

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
PellePetersson

Jag använder skälv Mediaplayer Classic. Jag har inte provat så många olika så jag borde kanske inte säga något, men det ser ju inte ut till at du får så många nadra förslag heller....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...